Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Ścieżki rowerowe
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 29, 30, 31  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
proso2



Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Śro 23:39, 06 Lut 2013    Temat postu:

Tak samo można by zadać pytanie, dlaczego analfabeta nie czyta książek. Jeżeli urzędnicy i projektanci nie nauczą się, jak wygląda dobra infrastruktura rowerowa, to tak długo jej nie będzie. A nie nauczą się tego tak długo, jak długo nie będą z tego rozliczani przez swoich szefów i społeczeństwo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
proso2



Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 13:38, 15 Lut 2013    Temat postu: drogi dla rowerów to szajs

Urząd Miejski ogłosił właśnie przetarg na remonty chodników i dróg dla rowerów. Dokumentacja przetargowa w ogóle nie przewiduje wykonania nawierzchni dróg dla rowerów z asfaltu, ani też innych nawierzchni niż betonowa kostka na piaseczku, która zaraz po remoncie zacznie "pływać". W sumie jeden wielki szajs. Byle taniej, byle odbębnić, że coś się zrobiło w temacie. Czy w Urzędzie w ogóle pracuje ktoś, kto reprezentuje jakiś przyzwoity poziom, żeby ogłosić sensownie taki przetarg?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez proso2 dnia Pią 13:39, 15 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
proso2



Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 15:10, 18 Lut 2013    Temat postu:

Z jednej strony Starostwo Powiatowe niszczy projekt oznakowania, wydając decyzje, które bezsensownie psują mój projekt tras rowerowych, a z drugiej strony mają czasem jakies rozsądne przebłyski i starają się go poprawić, namawiając sąsiadów do przedłużenia wykonanych odcinków tras rowerowych. Tym razem natrafili na bałagan w Urzędzie Miejskim w Gliwicach, w którym jak zwykle nie wie prawica co czyni lewica. Pisma, na które Klub Znakarzy odpowiada, znajdują się pod adresem [link widoczny dla zalogowanych] a odpowiedź Klubu Znakarzy znajduje się pod adresem [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez proso2 dnia Śro 10:25, 24 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
proso2



Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 15:41, 16 Maj 2013    Temat postu:

W końcu po trzech latach zwłoki Urząd Miejski własnie ogłosił przetarg na koncepcję sieci dróg rowerowych. [link widoczny dla zalogowanych]
Lepiej późno niż wcale.
Warunki też są wzięte z sufitu. Oferent ma wykazać się, że w ostatnich trzech latach zrobił dwie podobne koncepcje. Rzecz w tym, że na Śląsku w tym czasie były wykonane w ogóle dwie koncepcje, w tym jedna przez studenta jako praca przejściowa, a druga jako część większej koncepcji transportowej. W warunkach przetargu najwięcej miejsca zajmują opisy, co wolno Urzędowi, a wolno prawie wszystko, za co musi zapłacić oferent i za co zostanie ukarany. Zupełnym kuriozum jest stwierdzenie, że za jeden błąd wykonawcy zostanie potrącone 5 % wynagrodzenia, a jest pewne, że nie da się zrobić opracowania bezbłędnego. Sprawy merytoryczne zlecanej dokumentacji, to już przysłowiowa betka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lieto



Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice całe życie :)

PostWysłany: Pon 9:16, 27 Maj 2013    Temat postu:

Zanim pojawi się zwycięzca, może zrobi ktoś listę tematów jakie chcemy konsultować, pomysły itd ? Strona internetowa lub osobny wątek z tym zagadnieniu ? Wydaje mi się, że jest w końcu szansa aby mieć wpływ i wywalczyć o normalność w gliwickiej sieci dróg rowerowych w przyszłości.

artykuł:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
proso2



Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 23:05, 27 Maj 2013    Temat postu:

Potencjalny zwycięzca jest jeden, bo nie było więcej ofert. Wydaje mi się, że projektant chętnie uwzględni uwagi rowerzystów, a największym problemem będzie to, aby instytucje uzgadniające koncepcję nie popsuły jej swoimi własnymi uwagami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
proso2



Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 20:19, 12 Lip 2013    Temat postu:

111

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez proso2 dnia Czw 23:13, 06 Lut 2014, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
proso2



Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 23:12, 06 Lut 2014    Temat postu:

Jakoś ostatnio nie ma chętnych do dyskutowania o sprawach rowerowych.
Zgodnie z umową Inkom oddał w Urzędzie Miejskim gotową koncepcję infrastruktury rowerowej. Trudno opisać ja w skrócie. W sumie zaproponowano ponad 300 km tras rowerowych z podziałem na trasy główne - regionalne (120 km), drugorzędne - międzydzielnicowe (kolejne 120 km) i trzeciorzędne (60 km). Koncepcja nie wyklucza tworzenia kolejnych połączeń o znaczeniu lokalnym. W zależności od potrzeb i możliwości trasy powinny prowadzić drogami dla rowerów, ciągami pieszo-rowerowymi, pasami ruchu na jezdni lub jezdniami bocznych ulic, alejkami parkowymi, drogami gospodarczymi - polnymi, leśnymi lub np. technicznymi autostrad i obwodnic. Sporządzenie koncepcji poprzedziła ankietyzacja mieszkańców Gliwic, niekoniecznie rowerzystów. Zdaniem sporej części ankietowanych mogliby przesiąść się na rowery, gdyby była do dyspozycji odpowiednia infrastruktura - przyjazna na co dzień, a nie tylko do rekreacji w weekendy. W wielu miejscach stworzenie takiej infrastruktury będzie wymagało zmiany planów zagospodarowania terenu - poszerzenia pasów drogowych lub wydzielenia nowych pasów tylko pod drogi dla rowerów. Nie zapomniano również o parkowaniu, wytypowując miejsca, gdzie powinny się znaleźć w pierwszej kolejności.

Niezależnie od tej koncepcji ponad rok temu powstała Gliwicka Rada Rowerowa - działający przy GCOP-ie zespół złożony z przedstawicieli organizacji, które zajmują się m.in. działalnością na rzecz rozwoju użytkowania roweru. Od niedawna GRR ma swoją stronę internetową [link widoczny dla zalogowanych] M.in. to właśnie organizacje zrzeszone w tej radzie zaopiniowały pozytywnie koncepcję opracowaną przez Inkom.

Co dalej? Opracowane zostały również standardy, jakie powinny być stosowane przy projektowaniu i wykonawstwie infrastruktury rowerowej. Koncepcja i standardy powinny zostać zatwierdzone przez Radę Miejską, a następnie sukcesywnie realizowane, przynajmniej w formie rezerwy terenu, aby po pozyskaniu środków nie okazało się, że w miejscu planowanych dróg dla rowerów zostało wybudowane co innego.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Pią 0:05, 07 Lut 2014    Temat postu:

Zmierza ku lepszemu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
proso2



Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 16:03, 07 Lut 2014    Temat postu:

Koncepcja, to dopiero początek. Koncepcja jest nie byle jaka, bo zrobiona zgodnie z podręcznikiem. W oparciu o nią Urząd dostał receptę, co zrobić, aby było lepiej. Teraz wszystko zależy od "pacjenta", czy skorzysta z tej recepty.
Stworzenie dobrej infrastruktury zależy od kilku wydziałów Urzędu i zarządów. Sprawne działanie wymaga powołania koordynatora, a jak na razie nie słyszałem, aby w Gliwicach ktoś proponował utworzyć takie stanowisko zwane potocznie "oficerem rowerowym". W promieniu 100 km od Gliwic jest tylko dwóch takich oficerów: w Dąbrowie Górniczej i Opolu.
W skrócie taki oficer podpowiada, co kto ma zrobić, żeby nie zabrakło jakiegoś istotnego ogniwa infrastruktury rowerowej i zarazem pilnuyje, aby ktoś nie zrobił czegoś sprzecznego, co mogłoby uniemożliwić jej stworzenie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KwiateK



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Nie 18:34, 09 Lut 2014    Temat postu:

Czy można gdzieś zapoznać się z tą koncepcją infrastruktury rowerowej?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
proso2



Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Nie 23:32, 09 Lut 2014    Temat postu:

Koncepcję zlecał Wydział Inwestycji i Remontów - to on jest jej dysponentem. Sądzę, że można obejrzeć tam wersję papierową.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
proso2



Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 6:32, 06 Maj 2014    Temat postu:

Zapraszam do zapoznania się z koncepcją na stronie UM
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ellilamas



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1856
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Zatorze/Gwardii/Sikornik

PostWysłany: Wto 11:30, 17 Lut 2015    Temat postu:

Lokalne media podają informacje na temat planowanego wdrożenia tej koncepcji. [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Wto 13:06, 17 Lut 2015    Temat postu:

Strasznie dużą kasę miasto wyłożyło na tę koncepcję moim zdaniem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 29, 30, 31  Następny
Strona 30 z 31

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin