Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Tramwaj w Gliwicach, a teraz to i gdzie indziej ;-)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 60, 61, 62  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Pon 22:39, 11 Maj 2009    Temat postu:

mark40 napisał:
Nie za abrdzo rozumiem o co chodzi z doraźnymi remontami. Jkaieś są prowadzone cały czas, nie można znowy powiedzieć, zę ich nie ma. Tzn mnie np denerwują często psujace sie automatyczne zwrotnice, kiedy to motorniczy musi wychodzić żeby przerzucać ja recznie Wink
Chodzi o to, że jak jadę sobie zaparkować pod starym dworcem w Katowicach i przejeżdżając przez tory muszę zwolnić do ok 10km/h, żeby nie stracić zawieszenia, to chyba coś tu nie gra? Chodzi o to, że skoro na Dolnych Wałów w Gliwicach jest kilka kostek brukowych, które wystają za wysoko ponad główkę szyny (co jest powodem tego, że nie mogą jeździć u nas niskopodłogowce), to jakoś z tym doraźnym dbaniem jest nie ok?

mark40 napisał:
Teraz TŚ skupia się na modernizacji obecnej infrastruktury co jest podstawą do dalszej rozbudowy. O niej w wiekszym zakresie będzie można myśleć po zakonczeniu obecnego programu. Zresztą juz teraz będzie budowana nowa trasa w Sosnowcu. W kolejce też stoją Miechowice czy Piotrowice. Chyba nigdzie w POlsce nie wybudowano nowej trasy kosztem starej.
Ależ o takich planach trzeba myśleć już teraz, a nie na zasadzie "wydamy kupę kasy i zobaczymy, co dalej". Sory, ale nawet gliwicki przebieg ma sens przede wszystkim wtedy, jeżeli byłby w przyszłości rozbudowany. Ale to trzeba mieć już teraz na uwadze. I to TŚ powinno przygotować takie plany i przedstawiać je UM, a nie SMM. I powiem więcej, w Gliwicach trasa tramwaju jest o tyle korzystna, że na całej długości można go zrobić wydzielonym (nawet w jezdni, w obecnym przebiegu), no może z wyjątkiem krótkich odcinków (np Daszyńskiego), gdzie problem ruchu też da się rozwiązać. Natomiast choćby w Zabrzu remonty prowadzi się IMO po prostu bez planu, bez głowy. Szczerze - osobiście uważam, że tam, gdzie nie ma szan na puszczenie tramwaju priorytetem, nie powinno go po prostu być. Nie powinno go być również tam, gdzie nie opłacałoby się puszczać 30metrowców.

mark40 napisał:
To właśnie stary przebieg moze wiele zyskać po dołączeniu do niego nowego odcinka.
Ale to trzeba zaplanować.

mark40 napisał:
Tramwaje pomimo tego, ze dublowane przez autobusy przewozą wiecej pasażerów pomimo tego, ze wydawałoby sie ze nie mają zadnej przewagi nad autobusem jak np linie w Zabrzu. Z reguły tramwaj ma przewage nad autobusem juz z tego wzgledu że jest po prostu tramwajem. Oczywiscie nie zawsze i wszedzie to zależy od kilku czynników, ale w przypadku GOPu nie widzę żadnej trasy do wycięcia bo ma "stary przebieg". Nawet najsłabszą 12 w Chorzowie można było w łatwy spsoób uatrakcyjnić, ale po prostu nie było woli ku temu a powód likwidacji był równie absurdalny jak ten gliwicki.
Aczkolwiek nie powinno się robić tego wg reguły, tylko sprawdzić każdą linię z osobna, czy ma sens.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qwe



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 23:12, 11 Maj 2009    Temat postu:

Prawda jest taka, że przede wszystkim ważne są plany plany plany. Ale konkretne. Nie wiem co w Nas jest takiego, że co zmieni się ekipa rządząca to zmieniają się plany (patrz np. budowa autostrad). Nie ma nic konkretnego przyjętego na przyszłe lata, gdyby myśleć przyszłościowo, to budowalibyśmy nitki, projektowalibyśmy linie, które w przyszłości w 75% byłyby zapełnione. Gdyby koło obwodnicy wystawic tereny pod osiedla i doprowadzić tam przemyślaną komunikację miejską, to wiadomo, że byłaby ona rentowna. Na dodatek nasz Naród, dziwnie to brzmi, wiem, jest dosyć... niedbały. TŚ ma torowiska, ale większość ma w dupie, drogowcy mają drogi, a głębokie dziury łatają, dopiero jak ktoś rozwali felgę, zieleń miejska jest zaniedbana praktycznie wszędzie, chociaż na święta stać nas na wystawienie choinki za 300tys. złotych. Wszystko co mamy w mieście możnaby uatrakcyjnić - wystarczy chcieć i przemyśleć - wcale nie trzeba wielkich nakładów pieniężnych aby ówczesna linia 1/4 była rentowna. Przykład? Niech KZK zleci linie z Wilczego Gardła, Sośnicowic i innych wiosek wokół, które będą dojeżdzały do pętli na WW. Rozwiązanie proste - i autobusy zarabiają na siebie i tramwaj jest rentowny, bo zbiera ludzi dojeżdzających z wiosek - prosty przykład zbudowania kręgosłupa komunikacji miejskiej. Nieważne, czy Gliwice będą miały torowiska, czy będą je miały TŚ. Ważne kto w Gliwicach będzie odpowiedzialny za komunikację miejską, jak i ważne, czy znajdzie się w TŚ wreszcie ktoś rozsądnie myślący...

U nas wciąż brakuje w zarządach ekspertów od komunikacji miejskiej? Czemu głównie prezydenci miasta myślą o KM, czemu nie ma człowieka - eksperta wykształconego w tej dziedzinie, który się tym zajmuje? Czemu KZK jest zarządzany przez ludzi, dla których polityczna kariera już się skończyła a o KM wiedzą tyle, że... Narzekam - wiem..

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwachu89



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 23:25, 11 Maj 2009    Temat postu:

Zaczynasz już pisać w stylu (edyta: wiadomo kogo) Wink ...
A co do braku specjalistów w urzędach itp... Po prostu płaca jaką oni oferują jest niska... Lepszych biorą w takim wypadku prywatne firmy a nieuków zbierają państwowe instytucje (od razu zaznaczam że ni chcę nikogo urazić Wink )...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Pon 23:30, 11 Maj 2009    Temat postu:

kwachu89 napisał:
Zaczynasz już pisać w stylu horskiego Wink ...
Hahaha, to samo napisałem Wojtkowi (zwłaszcza ostatnie zdanie mi się rzuciło w oczy Wink)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qwe



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 23:32, 11 Maj 2009    Temat postu:

Wiedzialem ze mi to napiszecie, ale nie chcialem pisać ze napisalem w tym stylu, bo to otwarte forum - niewiadomo kto to przeglada :p (zamotalem to zdanie^^)

koniec OT ^^


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Wto 0:17, 12 Maj 2009    Temat postu:

mark40 napisał:
Nie wiem co ześ sie uczepił tak tej infry Wink Gdyby infra należała do Gliwic pewnie po likwidacji miasto zaorało by tory. Dzieki temu, ze nalezy do TS jeszcze poleży i moze doczeka lepszych czasów (władz miasta).


Torowisko 12 też należało do TŚ, ale nie uratowało go to przed zaoraniem.


mark40 napisał:
w przypadku GOPu nie widzę żadnej trasy do wycięcia bo ma "stary przebieg".


Chwalony przez ciebie raport E&Y zakładał między innymi likwidacją zabrzańskiej 3. Ja osobiście zgadzam się z Kaspriciem, że tam, gdzie są kłopoty, żeby wypełnić ludźmi solówkę, prawdopodobnie nie warto inwestować w remont torowiska, bo te koszty się nie zwrócą. Takich linii jest na sieci trochę. Tak wygląda praktycznie większość tras w Rudzie Śląskiej na przykład (1, 18, spory odcinek 9 za Nowym Bytomiem).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Wto 8:19, 12 Maj 2009    Temat postu:

^^ z tym, że każdą linię trzeba sprawdzić pod tym kątem, bo to, że dzisiaj ma sabe napełnienia, nie oznacza, że nie da się tego poprawić. Na przykład przez system przesiadkowy, no ale jak, skoro KZK jakoś nie kwapi się do wprowadzenia czasowości biletów...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 17:47, 12 Maj 2009    Temat postu:

Taka ciekawostka. Jak można przeczytać w różnych miejscach poświęconych KM, nowoczesny wynalazek w postaci wrocławskiego 205WrAs stoi na świeżo wyremontowanym placu Sikorskiego w Bytomiu i czeka, aż służby drogowe zetną krawężniki na zakręcie. Wtedy będzie mógł ruszyć dalej. Very Happy

Linki:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Wto 17:55, 12 Maj 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:13, 12 Maj 2009    Temat postu:

m966 napisał:
Torowisko 12 też należało do TŚ, ale nie uratowało go to przed zaoraniem.
Przed jakim zaoraniem Question

kaspric napisał:
Chodzi o to, że jak jadę sobie zaparkować pod starym dworcem w Katowicach i przejeżdżając przez tory muszę zwolnić do ok 10km/h, żeby nie stracić zawieszenia, to chyba coś tu nie gra? Chodzi o to, że skoro na Dolnych Wałów w Gliwicach jest kilka kostek brukowych, które wystają za wysoko ponad główkę szyny (co jest powodem tego, że nie mogą jeździć u nas niskopodłogowce), to jakoś z tym doraźnym dbaniem jest nie ok?
Czy tak tylko wygladają tory tramwajowe? Inna osoba juz zwóciła uwagę, że bieżacego utrzymania wymaga wszystko w mieście, a jak co wyglada każdy widzi. Przytaczałem też przykąłdy Chorzowa, który remontował takie torowiska, nie bacząc na TŚ.

kaspric napisał:
Ależ o takich planach trzeba myśleć już teraz, a nie na zasadzie "wydamy kupę kasy i zobaczymy, co dalej". Sory, ale nawet gliwicki przebieg ma sens przede wszystkim wtedy, jeżeli byłby w przyszłości rozbudowany. Ale to trzeba mieć już teraz na uwadze. I to TŚ powinno przygotować takie plany i przedstawiać je UM, a nie SMM. I powiem więcej, w Gliwicach trasa tramwaju jest o tyle korzystna, że na całej długości można go zrobić wydzielonym (nawet w jezdni, w obecnym przebiegu), no może z wyjątkiem krótkich odcinków (np Daszyńskiego), gdzie problem ruchu też da się rozwiązać. Natomiast choćby w Zabrzu remonty prowadzi się IMO po prostu bez planu, bez głowy. Szczerze - osobiście uważam, że tam, gdzie nie ma szan na puszczenie tramwaju priorytetem, nie powinno go po prostu być. Nie powinno go być również tam, gdzie nie opłacałoby się puszczać 30metrowców.

Mylisz sie to miasto ma przedstawić plany rozbudowy sieci. TŚ są tylko przewoźnikiem, który moze owszem relaizować te plany inwetsycyjne po uprzednim otrzymaniu funduszy. Nie uważam też, że remonty w Zabrzu są źle zaplanowane, na jakiej podstawie tak Ty uważasz?

Nie rozumiem, dlaczego przyjmuje sie załozenie, ze tam gdzie trawmaj nie ma priorytetu być go nie powinno. Oczywisćie priorytet jak najbardziej powinien byc ale to też zalezy co rozumiemy pod tym pojęciem. Spójrzmy na system BRT, gdzie autobus ma swoje wydzielone pasy i priorytet. Kiedy autobusy nie mają priorytetu tez ich byc nie powinno? Bo co za różnica czy to tramwaj czy autobus bez priorytetu?

kaspric napisał:
Ale to trzeba zaplanować.

Bytom już zaplanował.

kaspric napisał:
Aczkolwiek nie powinno się robić tego wg reguły, tylko sprawdzić każdą linię z osobna, czy ma sens.

Bez dwóch zdań. Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mark40 dnia Wto 18:15, 12 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Wto 19:34, 12 Maj 2009    Temat postu:

mark40 napisał:
Przed jakim zaoraniem Question


Przed tym:

[link widoczny dla zalogowanych]


mark40 napisał:
TŚ są tylko przewoźnikiem, który moze owszem relaizować te plany inwetsycyjne po uprzednim otrzymaniu funduszy.

Strasznie dziwna jest ta sytuacja, gdzie miasto planują i finansują, KZK GOP zleca, a TŚ wykonują kursy na liniach. Myślę, że jest tu o jeden podmiot za dużo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Wto 19:42, 12 Maj 2009    Temat postu:

mark40 napisał:
Czy tak tylko wygladają tory tramwajowe? Inna osoba juz zwóciła uwagę, że bieżacego utrzymania wymaga wszystko w mieście, a jak co wyglada każdy widzi. Przytaczałem też przykąłdy Chorzowa, który remontował takie torowiska, nie bacząc na TŚ.
Czy tylko ja mam wrażenie, że w Gliwicach z bieżącym utrzymaniem dróg jest tak, że nie ma podobnych kwiatków, jak przy torach tramwajowych? (z wyjątkiem DK88 - wiadomo czemu - i sytuacji zaraz po zimie). Właśnie o to Mark chodzi, że TŚ nie dbają o swoje mienie. I co, że Chorzów sam remontował? Może niech Chorzów jeszcze zafunduje TŚ czyszczenie tapicerek w Karlikach i ich sprzątanie, to się TŚ na pewno spodoba Very Happy. Ale po co w takim razie to do TŚ należy, skoro nie potrafi o mienie zadbać?

kaspric napisał:
Mylisz sie to miasto ma przedstawić plany rozbudowy sieci.
Neutral Miasto? A od kiedy miasto zajmuje się organizacją komunikacji miejskiej? To może niech jeszcze miasto załatwi ekspertyzy, ułoży sieć połączeń, ustali taryfy (w sumie to tak się zaczyna dziać)? Po cholerę nam KZK w takim wypadku?
kaspric napisał:
TŚ są tylko przewoźnikiem, który moze owszem relaizować te plany inwetsycyjne po uprzednim otrzymaniu funduszy.
TŚ są właścicielem infrastruktury i to one powinny o nią dbać. Jeżeli po torowisku w Gliwicach nie może przejechać tramwaj niskopodołogowy (bo tu i ówdzie wystaje głupia kostka), to jest to tylko i wyłącznie ich wina.
kaspric napisał:
Nie uważam też, że remonty w Zabrzu są źle zaplanowane, na jakiej podstawie tak Ty uważasz?

Nie rozumiem, dlaczego przyjmuje sie załozenie, ze tam gdzie trawmaj nie ma priorytetu być go nie powinno.
Sens istnienia tramwaju to funkcja wielu niewiadomych, na które składa się m.in.: ekologia i koszty zewnętrzne, szybkość przejazdu, czynniki ekonomiczne: możliwe napełnienia bezpośrednie i pośrednie (przez węzły przesiadkowe), wartość inwestycji w przeliczeniu na przewidywaną liczbę przewiezionych pasażerów na danym odcinku.
Inwestycja np w 3 przy ogromnych nakładach da niewielkie korzyści dla systemu komunikacji w Zabrzu, oprócz ekologii żadne w porównaniu do autobusu, zaś nakłady są na tyle duże, że można tutaj mówić o tym, że po prostu ta kasa nie pójdzie gdzie indziej, gdzie byłby z niej większy pożytek.
Swoją drogą inaczej jest w Gliwicach, gdzie obecna linia ma ogromne możliwości, których jednak i KZK i TŚ i UM nie potrafią dostrzec.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michal



Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:18, 12 Maj 2009    Temat postu:

kaspric napisał:
mark40 napisał:
Czy tak tylko wygladają tory tramwajowe? Inna osoba juz zwóciła uwagę, że bieżacego utrzymania wymaga wszystko w mieście, a jak co wyglada każdy widzi. Przytaczałem też przykąłdy Chorzowa, który remontował takie torowiska, nie bacząc na TŚ.
Czy tylko ja mam wrażenie, że w Gliwicach z bieżącym utrzymaniem dróg jest tak, że nie ma podobnych kwiatków, jak przy torach tramwajowych? (z wyjątkiem DK88 - wiadomo czemu - i sytuacji zaraz po zimie). Właśnie o to Mark chodzi, że TŚ nie dbają o swoje mienie. I co, że Chorzów sam remontował? Może niech Chorzów jeszcze zafunduje TŚ czyszczenie tapicerek w Karlikach i ich sprzątanie, to się TŚ na pewno spodoba Very Happy. Ale po co w takim razie to do TŚ należy, skoro nie potrafi o mienie zadbać?

kaspric napisał:
Mylisz sie to miasto ma przedstawić plany rozbudowy sieci.
Neutral Miasto? A od kiedy miasto zajmuje się organizacją komunikacji miejskiej? To może niech jeszcze miasto załatwi ekspertyzy, ułoży sieć połączeń, ustali taryfy (w sumie to tak się zaczyna dziać)? Po cholerę nam KZK w takim wypadku?
kaspric napisał:
TŚ są tylko przewoźnikiem, który moze owszem relaizować te plany inwetsycyjne po uprzednim otrzymaniu funduszy.
TŚ są właścicielem infrastruktury i to one powinny o nią dbać. Jeżeli po torowisku w Gliwicach nie może przejechać tramwaj niskopodołogowy (bo tu i ówdzie wystaje głupia kostka), to jest to tylko i wyłącznie ich wina.
kaspric napisał:
Nie uważam też, że remonty w Zabrzu są źle zaplanowane, na jakiej podstawie tak Ty uważasz?

Nie rozumiem, dlaczego przyjmuje sie załozenie, ze tam gdzie trawmaj nie ma priorytetu być go nie powinno.
Sens istnienia tramwaju to funkcja wielu niewiadomych, na które składa się m.in.: ekologia i koszty zewnętrzne, szybkość przejazdu, czynniki ekonomiczne: możliwe napełnienia bezpośrednie i pośrednie (przez węzły przesiadkowe), wartość inwestycji w przeliczeniu na przewidywaną liczbę przewiezionych pasażerów na danym odcinku.
Inwestycja np w 3 przy ogromnych nakładach da niewielkie korzyści dla systemu komunikacji w Zabrzu, oprócz ekologii żadne w porównaniu do autobusu, zaś nakłady są na tyle duże, że można tutaj mówić o tym, że po prostu ta kasa nie pójdzie gdzie indziej, gdzie byłby z niej większy pożytek.
Swoją drogą inaczej jest w Gliwicach, gdzie obecna linia ma ogromne możliwości, których jednak i KZK i TŚ i UM nie potrafią dostrzec.


nie do końca tak to jest. KZK powinno wspólnie z Gliwicami, Sosnowcem jakim kolwiek innym miastem uzupełniać "pomysły", TŚ powinno wspólnie z Gliwicami, Sosnowcem jakim kolwiek innym miastem uzupełniać "pomysły" i wspólnie INWESTOWAĆ RAZEM. Tak samo jak inwestycje typu P&R. Dopóki bedzie jak jest (czyli po krótce mówiąc przerzucanie piłeczki odpowiedzialności) dopóty nic się nie zmieni w aglomeracji a my mieszkańcy bedzie sie tylko "wkurw*ać" i snuć domysły. Dodam ze to miasta powinny być w głównej mierze inwestorami i w wiekszym stopniu dokładać się lub zdobywać te środki z UE (i niech nikt nie mówi ze "nic" nie możemy dostać bo to bujda na ... torach Wink )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Wto 20:27, 12 Maj 2009    Temat postu:

ormo napisał:
nie do końca tak to jest. KZK powinno wspólnie z Gliwicami, Sosnowcem jakim kolwiek innym miastem uzupełniać "pomysły", TŚ powinno wspólnie z Gliwicami, Sosnowcem jakim kolwiek innym miastem uzupełniać "pomysły" i wspólnie INWESTOWAĆ RAZEM. Tak samo jak inwestycje typu P&R. Dopóki bedzie jak jest (czyli po krótce mówiąc przerzucanie piłeczki odpowiedzialności) dopóty nic się nie zmieni w aglomeracji a my mieszkańcy bedzie sie tylko "wkurw*ać" i snuć domysły. Dodam ze to miasta powinny być w głównej mierze inwestorami i w wiekszym stopniu dokładać się lub zdobywać te środki z UE (i niech nikt nie mówi ze "nic" nie możemy dostać bo to bujda na ... torach Wink )
Dopóki za komunikację de facto odpowiadać będą 3 różne podmioty, nie będzie mowy o jakimkolwiek rozsądnym planowaniu. Miasta są w głównej mierze inwestorami, problem w tym, że mimo, że nimi są, to nie mają pełnego wpływu na inwestycje.
I sorki Ormo, ale "wspólnie inwestować razem" to po prostu zbyt idealistyczne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:07, 12 Maj 2009    Temat postu:

m966 napisał:
Przed tym:

[link widoczny dla zalogowanych]
50 metrów z 7000 przy okazji budowy parkingu do wpkiw? No mozna uznac to za dobry pocżatke, niemniej odcinek który ewentualnie zostanie zaorany to ten wydzielony, który moze stać się łupem złomiarzy. Torów z jedni nikt nie zamierza wyciagać. To własnie te tory również w Gliwicach stanową najwiekszy problem.


mark40 napisał:
Strasznie dziwna jest ta sytuacja, gdzie miasto planują i finansują, KZK GOP zleca, a TŚ wykonują kursy na liniach. Myślę, że jest tu o jeden podmiot za dużo.
Taka sama jak w Krakowie, Warszawie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:32, 12 Maj 2009    Temat postu:

kaspric napisał:
Czy tylko ja mam wrażenie, że w Gliwicach z bieżącym utrzymaniem dróg jest tak, że nie ma podobnych kwiatków, jak przy torach tramwajowych? (z wyjątkiem DK88 - wiadomo czemu - i sytuacji zaraz po zimie). Właśnie o to Mark chodzi, że TŚ nie dbają o swoje mienie. I co, że Chorzów sam remontował? Może niech Chorzów jeszcze zafunduje TŚ czyszczenie tapicerek w Karlikach i ich sprzątanie, to się TŚ na pewno spodoba Very Happy. Ale po co w takim razie to do TŚ należy, skoro nie potrafi o mienie zadbać?
Kaspric uczepiłeś sie tych trawmajów jak nie wiem. Na mojej ulicy TŚ przeprowadzja bieżace remonty (wymienia płyty, zaasfaltuja dziury) Niemniej to za wiele nie daje, tory są nadal krzywe. Nie narzekam jednak na TŚ, tylko sie cieszę, że Chorzów wyremontuje to torowisko, dzięki czemu nowe wagony beda mogły na niej jedździć bez zadnych problemów.

kaspric napisał:
A od kiedy miasto zajmuje się organizacją komunikacji miejskiej? To może niech jeszcze miasto załatwi ekspertyzy, ułoży sieć połączeń, ustali taryfy (w sumie to tak się zaczyna dziać)? Po cholerę nam KZK w takim wypadku?
Od kiedy miasto się zajmuje? Nie wiem, może od momentu powstania samorządów lokalnych i zapisanego w ustawie obowiazku organizowania transportu lokalnego przez owe samorządy? Domyślam się, że mas zna myśli przerzucenie obowiązków na KZK GOP. Zwiazkowi jednak powierzono organizowanie komunikacji, na co gminy przeznaczają piniądze. Nie przeznacza sie pieniedzy na inwestycje, a KZK takich pieniedzy w swoim "budżecie" przecież tez nie posiada. Powinien on jednak ukierunkowywać rozwój KM, niejako podpowiadać gminom jakie inwetsycje są potrzebne. Jest jednak inaczej.
Co do sensu istnienia związku. Warszawa, Kraków przeznaczaja pieniadze na inwestycje, organzowaniem komunikacji zajmuje sie w obu maistach Zarząd Transportu Miejskiego, który zleca usługi spółkom Tramwajom Warszawskim i MZA, prywatnym przewoźnikom takim jak Veolia (w Warszawie) MPK Krakow oraz prywatnym przewoźnikom (w Krakowie). Czy nie odnosicie wrażenia, ze u nas jest tak samo?


kaspric napisał:
TŚ są właścicielem infrastruktury i to one powinny o nią dbać. Jeżeli po torowisku w Gliwicach nie może przejechać tramwaj niskopodołogowy (bo tu i ówdzie wystaje głupia kostka), to jest to tylko i wyłącznie ich wina.
Nie zapominaj, że TŚ dopiero wychodzą z dołka. Nie można wszytskiego naprawic od razu.


kaspric napisał:
Sens istnienia tramwaju to funkcja wielu niewiadomych, na które składa się m.in.: ekologia i koszty zewnętrzne, szybkość przejazdu, czynniki ekonomiczne: możliwe napełnienia bezpośrednie i pośrednie (przez węzły przesiadkowe), wartość inwestycji w przeliczeniu na przewidywaną liczbę przewiezionych pasażerów na danym odcinku.
Inwestycja np w 3 przy ogromnych nakładach da niewielkie korzyści dla systemu komunikacji w Zabrzu, oprócz ekologii żadne w porównaniu do autobusu, zaś nakłady są na tyle duże, że można tutaj mówić o tym, że po prostu ta kasa nie pójdzie gdzie indziej, gdzie byłby z niej większy pożytek.

Linia 3 jest ważną linią w Zabrzu, łączy bezpośrednio południowe dzielnice z północnymi. W większej częsci posiada torowisko wydzielone, a na ul 3 Maja jadąc srodkiem wyprzedza wszystkie samochody i autobusy stojace w korku. Dodajmy, ze te korki są tam teraz niebywale ogromne. Raport E&Y wskazywał mozliwść jej likwidacji, nie wskazywał definytywnie, ze tak ma być. Prezydent Zabrza jednak widzi korzysci jakie mogą płynąć z tej linii w przyszłosci, wiec chwała jej za to, że linia ta będzie modernizowana.

kaspric napisał:
Swoją drogą inaczej jest w Gliwicach, gdzie obecna linia ma ogromne możliwości, których jednak i KZK i TŚ i UM nie potrafią dostrzec.
Rzeczywiscie ma, np większe niz wspomniana trójka w Zabrzu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 60, 61, 62  Następny
Strona 15 z 62

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin