Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

[Gliwice] Teoria transportu miejskiego i racjonalizacja KM
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 13, 14, 15  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
gilbertus86



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 18:58, 15 Lip 2009    Temat postu:

m966 napisał:

Teoretycznie nie ma takiej potrzeby, bo bardzo fajnie zgrane są przesiadki w Gliwicach. Z pociągu jadącego z Częstochowy drzwi w drzwi można się przesiąść w kierunku Opola (a więc i Łabęd) i w ciągu kilku minut kontynuować podróż. Podobnie w przeciwnym kierunku.

Nie wiem czy tak fajnie zgrane, ja akurat dojezdzam do pracy do katowic codziennie z kierunku Pyskowic i na tzw drzwi w drzwi trafilem tyle co kot naplakal. jak koncze prace o 17, to mam pociag o 17.43 w relacji Cz-wa Gliwice ktory dojezdza o 18.12, 5 min potem mam pociag na St. Op. ktory czeka na 4 peronie i mimo ze przy drugim torze nic nie stoi, to pociag z C-wy staje na peronie 3 i trzeba schodzic i wchodzic na peron.
Przyklad drugi, rano dojezdzam do Gliwic ok, 6.40, na peron 3, pociag na Kato stoi przy peronie 1 i czeka 20 minut, bo musi przepuscic IC.
Kwestia trzecia - jak rano jade przed 7 linia strzelecka, to na wysokosci ul Sliwki pociag sie zatrzymuje, bo jednoczesnie jedzie osobowy z K-Kozla oba pociagi sie krzyzyja na trasie, pociag z KK chyba zatrzymuje sie na 4 peronie.
Wiec jesli takie polaczenie ma byc wygodne na takiej krotkiej trasie to nie moze byc przesiadek w polowie i to z 20 minutowymi interwalami.
Czwarta kwestia, tak juz poza konkursem, z racji remontow na trasie Czwa - Katowice, pociag z godziny 17.43 zostal przesuniety o 20 minut, plus nieplanowane opoznienia, to nieraz wyjezdza sporo po 18 z Kato, a tymczasem w Gliwicach juz nie ma przesiadki, no bo nie czeka, po co?
tak wiec pomiedzy 17 a 18, kiedy wiele ludzi konczy prace nie ma polaczenia do gliwic, mam nadzieje ze to tymczasowo i za niedlugo powroci to polaczenia, poki co zachwalam, ze jest o 17.12 870 do gliwic Neutral


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Sob 22:59, 01 Sie 2009    Temat postu:

Właśnie wróciłem z Jazzu i aż rzuciło mi się w oczy, jak +- o godzinie 22-22.30 ludzie masowo zaczęli wychodzić z imprezy. Może poniekąd ze zmęczenia (jednak od 19 to chyba jednak za długo Wink), ale pewnie wielu dlatego, bo ostatnie autobusy na większość osiedli odjeżdżają właśnie o tych godzinach. I tu się kłania to, o czym zawsze mówimy - całościowe podejście do takich spraw, jak choćby komunikacja. Z jednej strony chcielibyśmy, żeby ludzie w mieście się bawili, zwłaszcza weekendami, a z drugiej nie na większość osiedli po 23 nie ma praktycznie możliwoście rozsądnie dotrzeć. Najlepiej chyba skomunikowane Kopernika po 23.15 następny bus ma o 1... bo KZK niedawno obcięło ten o północy. Północy, która jest chyba najbardziej naturalną porą powrotów z miasta.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Sob 23:08, 01 Sie 2009    Temat postu:

Dokładnie. Swoją drogą nie wiedziałem, że zlikwidowali ten o północy. Kiedy wraca się pociągami do Gliwic też często jest z tym problem. Jeśli spóźnisz się na ten ostatni o 23 (a spóźnisz się bo rozkład jazdy autobusów nie jest dostosowany do pociagów) to idziesz z buta lub taxi lub czekasz ponad 1,5 h.

To wada KZKGOP, a raczej tego, że w Katowicach decyduje się jak ma wyglądać komunikacja w Gliwicach. Gdyby miasto samo sobie organizowało komunikację to mogłoby szybko reagować i już po pierwszej takiej imprezie wiedzieliby, że np. na czas kolejnej trzeba przygotować więcej połączeń. W Warszawie działa to znacznie lepiej (i w wielu innych miastach pewnie też). Jeśli padnie metro np. z powodu ulew to w około 20-30 minut rusza komunikacja zastępcza. Oczywiście nie jeden autobus a wiele pojazdów. Podobnie jeśli nagle utkną tramwaje np. z powodu wypadku to na drogi zaraz wyjeżdżają autobusy zastępcze. A u nas jak zablokował się tramwaj na Dolnych Wałów to tramwaje po prostu padły, a ludzie pozostali pozbawieni transportu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Pią 15:23, 14 Sie 2009    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

polecam. Bufoniada jak widać jest i we Wrocławiu Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:43, 16 Sie 2009    Temat postu:

A moze to PKM Gliwice nie chce jezdzić w nocy Razz Tramwaj 1 w nocy jezdzi, ciekawe czy A4 będzie jezdził Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Nie 13:55, 16 Sie 2009    Temat postu:

^^ Mark, sory, ale autobus jest o 1,2,3,4. Myślę, że raczej Pyskowice nie chciały dopłacać do kursu.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Nie 13:56, 16 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Nie 13:56, 16 Sie 2009    Temat postu:

mark40 napisał:
ciekawe czy A4 będzie jezdził Rolling Eyes


Będzie jeździł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 15:03, 16 Sie 2009    Temat postu:

To dobrze, bo po naszych nocnych kursach 12 nic nie zostało.

Kaspric, to w czym problem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Nie 18:01, 16 Sie 2009    Temat postu:

W tym, że nie ma kursu o północy, natomiast kursy nocne są.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Sob 1:05, 05 Wrz 2009    Temat postu:

Strasznie mi ostatnio nie daje spokoju ten pomysł z dwusystemowym tramwajem. Nawet go rozwinąłem na trzy miasta, żeby go uatrakcyjnić. Siatka wygląda tak:

ETAP I


ETAP II
- wydłużenie do Pyskowic Miasta
- wydłużenie do Knurowa PKP
- wydłużenie do Pyrzowic (śladem linii 8 )

ETAP III
- łącznik Knurów-Leszczyny (przesiadki w kierunku Rybnika i Ostrawy)


Co jest:

ETAP I
- przede wszystkim główna nitka kolejowa (w niezłym stanie) Pyskowice-Gliwice-Zabrze Północ-Bytom (ok. 30 km)
- torowiska w Zabrzu wzdłuż ulic 3 maja, Lutra i Wolności

ETAP II
- torowisko linii 8 w Bytomiu (do remontu)

ETAP III
- nitka kolejowa Knurów-Szczygłowice-Leszczyny (do remontu)


Co trzeba wybudować:

ETAP I
- torowisko Gliwice PKP-Sikornik obok ulicy Dworcowej, po ulicy Jana Pawła II (zamknięcie dla ruchu) i pasem Noworybnickiej
- torowisko środkiem al. Korfantego w Zabrzu (z łącznikiem do Zabrze Północ PKP), obok ulicy de Gaulle'a.
- stacja w Sośnicy (okolice ul. Reymonta) obejmująca kierunek do Bytomia i do Katowic
- odbudowa stacji Zabrze Północ

ETAP II
- torowisko do Pyskowic Miasta (odnoga od linii kolejowej)
- torowisko do Knurowa PKP obok ul. Rybnickiej i 1 Maja w Knurowie
- torowisko do Pyrzowic


Linie:

Jak na obrazku. Z każdego punktu końcowego wychodzą dwie linie z częstotliwością 20 minut. W punktach węzłowych (Gliwice i Zabrze Północ) stosowne przesiadki. Docelowo z każdego punktu sieci do każdego innego można dojechać w takcie co 10 minut (z przesiadką lub bezpośrednio).

Spis linii:
(Pyskowice Miasto) - Pyskowice - Gliwice - Zabrze Północ - Bytom - (Pyrzowice) = czas przejazdu ok. 40 minut (ETAP I)
(Pyskowice Miasto) - Pyskowice - Gliwice - Sikornik - (Knurów - Leszczyny)* = czas przejazdu ok. 30 minut (ETAP I)
Sikornik - Gliwice - Zabrze Północ - Zabrze Pętla = czas przejazdu ok. 30 minut
Zabrze Pętla - Zabrze Północ - Bytom - (Pyrzowice) = czas przejazdu ok. 20 minut (ETAP I)

* - po wydłużeniu do Knurowa z pominięciem Sikornika, do Leszczyn tylko kursy przesiadkowe.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Sob 1:14, 05 Wrz 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michal



Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 2:35, 05 Wrz 2009    Temat postu:

Czy noworybnicka - to ten pas na wschód od rybnickiej gdzie głównie są ogródki działkowe?
Mi się bardzo podoba ten pomysł - można by jeszcze z JP II dodać nitkę która by odchodziła przez kawałek Nowego Świata i dalej Kościuszki (szpitale, sąd, apartamenty zawisza) i dalej do osiedla majowego aż po gwardii Smile.
Może więcej później napisze jak się wyspie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Sob 8:47, 05 Wrz 2009    Temat postu:

Tak sobie myślę, że jakby się bardzo uprzeć, to można by puścić całą alternatywną nitkę na południu (nazwałbym to ETAP IV), która prowadziłaby od os. Chemicznego, Andersa, Kościuszki, Nowy Świat, Jana Pawła II (węzeł przesiadkowy), Dunikowskieo, Łużycka (Politechnika, Podium), Jedności, Sikorskiego, Roosevelta, de Gaulle'a, 3 maja, Lutra, Wolności aż do Poremby (z jakimś wjazdem w kierunku osiedla, np. przez ul. Pyki).

Przystanki: Chemiczna, Gwardii Ludowej, Szpital, Nowy Świat, Jana Pawła II, Politechnika, Podium, Ligota Zabrska, Os. Żeromskiego, Roosevelta (stadion), Politechnika, MOSiR, pl. Krakowski, Skargi, Poremba.

To już jest zupełnie niezależna od kolei nitka, więc koszt budowy byłby dosyć spory, dlatego to tak zupełnie na koniec jako przyszłościowe uzupełnienie trzyetapowego systemu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sob 9:17, 05 Wrz 2009    Temat postu:

Cytat:
ETAP II
- torowisko linii 8 w Bytomiu (do remontu)
Do wybudowania - tory już chyba wyrwali.

Cytat:
Tak sobie myślę, że jakby się bardzo uprzeć, to można by puścić całą alternatywną nitkę na południu (nazwałbym to ETAP IV), która prowadziłaby od os. Chemicznego,
Od przystanku, który ma najmniejszą wymianę pasażerów na całym odcinku Waryńskiego-Centrum, będącego faktycznie na żądanie bo rzadko kto tam wsiada i wysiada, czyli "Stare Gliwice Ogródki Działkowe". Wiem, powtarzam się. Wink

Cytat:
Przystanki: Chemiczna, Gwardii Ludowej, Szpital, Nowy Świat, Jana Pawła II, Politechnika,[...]
Za rzadko i trasa niezbyt. Tutaj co chwilę jest coś generującego ruch, więc dwa przystanki na krzyż to nie najlepszy pomysł. Poza tym i tak torowisko musiało by iść środkiem (Kościuszki). Jeśli już to normalny tramwaj, z przystankami jak autobusy i po Wieczorka, bądź Powstańców. Tak omijasz dwa przystanki z bardzo dużą wymianą pasażerów, czyli Jasnogórska i pl. Piłsudskiego. Po Kościuszki wprost możnaby puścić nową linię autobusową, ale nie robić tam podstawy komunikacji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Sob 9:50, 05 Wrz 2009    Temat postu:

Kwarek napisał:
Od przystanku, który ma najmniejszą wymianę pasażerów na całym odcinku Waryńskiego-Centrum, będącego faktycznie na żądanie bo rzadko kto tam wsiada i wysiada, czyli "Stare Gliwice Ogródki Działkowe". Wiem, powtarzam się. Wink


Nie zapominaj, że mówimy tutaj o perspektywie kilkunastu lat, a do tego czasu po lewej stronie Kozielskiej ma wyrosnąć olbrzymie osiedle. Po prawej stronie też buduje się aktualnie Radan. Przystanek z pewnością zyska na znaczeniu.


Kwarek napisał:
Jeśli już to normalny tramwaj, z przystankami jak autobusy i po Wieczorka, bądź Powstańców. Tak omijasz dwa przystanki z bardzo dużą wymianą pasażerów, czyli Jasnogórska i pl. Piłsudskiego. Po Kościuszki wprost możnaby puścić nową linię autobusową, ale nie robić tam podstawy komunikacji.


Zależało mi na tym, żeby nie kluczyć z tą trasą po całym centrum. Im mniej zakrętów, tym łatwiej będzie to ewentualnie wybudować. A że omijam przystanki? No zdarza się, nie wszędzie jest po drodze. Zauważ, że ominąłem też np. plac Teatralny w Zabrzu. Pl. Piłsudskiego i Jasnogórską też zostawiłbym autobusom.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Sob 9:52, 05 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sob 10:12, 05 Wrz 2009    Temat postu:

m966 napisał:
Nie zapominaj, że mówimy tutaj o perspektywie kilkunastu lat, a do tego czasu po lewej stronie Kozielskiej ma wyrosnąć olbrzymie osiedle. Po prawej stronie też buduje się aktualnie Radan. Przystanek z pewnością zyska na znaczeniu.
No wiem, ale dla mnie to dalej jest takie kończenie w pół drogi. Trochę dalej jest Waryniol, Bajkowe, Radosne (czy jak się te 4 domy nazywają), w przeciągu kilkunastu lat na pewno coś się jeszcze wybuduje.
Poza tym. To jest paręset czy tysięcy potencjalnych pasażerów, którzy już jeżdżą i dla nich byłaby to tylko zamiana środka komunikacji. Większość mieszkańców nowo budowanych osiedli ma samochody, czasem więcej niż jeden i tych dopiero trzeba by zachęcić do zostawienia swojego auta w garażu. Może dlatego też tak niewiele osób jeździ z Chemicznego.
Jest problem przeprowadzić linię wzdłuż Kozielskiej, ale tak jak mówiłem - jeden tor upchnąć by się dało, a przy dobrze ułożonym rozkładzie jazdy to nie jest żaden problem.

m966 napisał:
Zależało mi na tym, żeby nie kluczyć z tą trasą po całym centrum. Im mniej zakrętów, tym łatwiej będzie to ewentualnie wybudować. A że omijam przystanki? No zdarza się, nie wszędzie jest po drodze. Zauważ, że ominąłem też np. plac Teatralny w Zabrzu. Pl. Piłsudskiego i Jasnogórską też zostawiłbym autobusom.
W ten sposób już na etapie projektowania ograniczasz ilość pasażerów, które tym będą jeździć. Po wybudowaniu takiego tramwaju należy przyciąć dublujące go linie autobusowe. Ale jak z tych autobusów ludzie nie będą chcieli się przesiąść, bo tramwaj rzadko staje i omija przystanki gdzie wsiadali i wysiadali, to cała inwestycja staje się wyrzuceniem pieniędzy w błoto. Pasażer jest leniwy i nie zawsze działa tak, jakby chciał projektant czy organizator linii komunikacji. Wink
Według moich obserwacji na Piłsudskiego i Jasnogórskiej łącznie wsiada więcej pasażerów niż na pl. Piastów. To trochę tak, jakby linie z Trynku/Sikornika nie stawały na Wrocławskiej/Dworcowej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Sob 10:14, 05 Wrz 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 13, 14, 15  Następny
Strona 4 z 15

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin