Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

[Gliwice] Teoria transportu miejskiego i racjonalizacja KM
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13, 14, 15  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Sob 10:19, 05 Wrz 2009    Temat postu:

Przy obecnym projekcie nie trzeba wycinać autobusów. Tramwaj ma swoją rolę, a autobusy swoją. Tramwaj jedzie Andresa i Kościuszki, autobusy Kozielską i Powstańców, a dodatkowo dojeżdżają jeszcze na Waryńskiego. W zależności od potrzeb jedziesz albo szybkim tramwajem, albo wolniejszym, ale częściej zatrzymującym się autobusem.

PS. Jeśli już tramwaj na Waryńskiego, to raczej Łabędzką, niż Kozielską. Nazwijmy to ETAP V. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sob 10:39, 05 Wrz 2009    Temat postu:

m966 napisał:
W zależności od potrzeb jedziesz albo szybkim tramwajem, albo wolniejszym, ale częściej zatrzymującym się autobusem.
Ja nie mam większego wyboru. Wybór to mają na Gwardii. Wink

m966 napisał:
PS. Jeśli już tramwaj na Waryńskiego, to raczej Łabędzką, niż Kozielską. Nazwijmy to ETAP V. Wink
Tu też kiepsko z miejscem, poza tym mógłby być problem z zapętleniem tramwaju na "górnym" Waryniolu (przy Kozielskiej). Trasa jak 259 tylko do pętli byłaby też lekko nieoptymalna, bo jednak więcej ludzi wsiada i wysiada na Niedbalskiego a nie na pętli.



A jak już podajemy nasze pomysły, to miałem kiedyś pomysł modyfikacji układu linii autobusowych w tym rejonie, który mniej więcej sprowadzał by się do:
- likwidacji 259 i włączenia kursów do 280.
- skierowania 57 przez Żabińskiego i Łabędzką.
- oczywiście wywalenie 692 z Kleszczowa/Logistyki i puszczenie tam 57.

Wersja jeszcze bardziej pokomplikowana to oprócz tego:
- likwidacja 699 i włączenie do 692.
- skierowanie 57 przez Andersa.
- 699+692 co 15 minut przegubami. 259+280 też lub na zmianę krótki-przegub, 57 co 20 krótkimi. Bądź też na odwrót - 57 przeguby, 259+280 krótkie, tu nie wiem co lepsze.

Drugie końce linii zakładam na pl. Piastów.

W efekcie tylko 3 linie (+186, +93, które może się jakoś przydać), wszystkie dotychczasowe rejony obsłużone, różnice niewielkie, ale dość poprawiające komunikację i koordynację. Jedynie straciliby mieszkańcy Brzezinki, którzy musieliby jechać 5 minut dłużej i trochę na około. Ale już teraz jadą 692 na około, więc może by się nie obrazili - mieliby autobus częściej, a nie dwa na raz i wprost do Tesco. Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Sob 10:43, 05 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Sob 12:16, 05 Wrz 2009    Temat postu:

Zupełnie niepotrzebnie dyskutujemy o ETAPIE IV, który tak na szybko sobie dopisałem, bo solą tego pomysłu są przede wszystkim ETAPY I - III.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwachu89



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:27, 05 Wrz 2009    Temat postu:

Czy my dyskutujemy o sensowności tego planu czy o możliwości jego wykonania... IMO ta druga jest zerowa natomiast ta pierwsza część ma dużo sensu, ciekaw tylko jestem gdzieżbyś to na tym sikorniku jakąś pętle (względnie krańcówkę) umieścił... Poza tym warunkiem powodzenia I etapu musi być wybudowanie stacji Pyskowice Miasto... Nie wiem jak w tym miejscu wygląda sytuacja natomiast ten zabieg bardzo podniósłby sensowność całej inwestycji...
Pomarzyć dobra rzecz Wink ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Sob 14:43, 05 Wrz 2009    Temat postu:

Czy ja wiem, czy niewykonalne? Dobudowanie 3,5 km torowiska to nie jest taka skomplikowana rzecz. I drugie tyle w Zabrzu. Kosztować to może w sumie ze 100-150 mln zł (w zależności od skomplikowania inżynieryjnego). Pyskowice można sobie teoretycznie darować i kończyć w Łabędach. Natomiast zgadzam się, że ETAP II to już są spore koszty i tu już może być trudniej z realizacją.

PS. Na Sikorniku końcówka byłaby gdzieś w rejonie ul. Biegusa.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Sob 14:46, 05 Wrz 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwachu89



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 16:17, 05 Wrz 2009    Temat postu:

Może i u nas by się znalazły te pieniądze ale jeżeli chodzi o Zabrze to szczerze wątpię...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Sob 17:26, 05 Wrz 2009    Temat postu:

kwachu89 napisał:
Może i u nas by się znalazły te pieniądze ale jeżeli chodzi o Zabrze to szczerze wątpię...


W razie czego awaryjnie można wykorzystać torowisko linii 3. Choć myślę, że tramwaj środkiem Korfantego byłby dużo popularniejszy. To miejsce aż prosi się o tory.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pon 15:42, 19 Kwi 2010    Temat postu:

Byłem dzisiaj w Świętochłowicach, przechadzałem się deptakiem i czekałem aż przetoczy się przezeń jakiś tramwaj. Ku mojemu zaskoczeniu, zamiast tramwaju przejechały dwa autobusy. Wyglądało to mniej więcej tak:



Jak widać - abstrahując od tego, że "tramwaj jest fajniejszy" - autobus na deptaku w praktyce niewiele różni się od tramwaju.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Pon 15:45, 19 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:10, 21 Kwi 2010    Temat postu:

Różni sie tym, ze deptak z autobusem nie jest już deptakiem Razz Pewnie dlatego przykłady "autobusu na deptaku" można powymieniać na placach jednej ręki, w przeciwieństwie do tramwajów. Byłby też pewien dyskomfort, że autobus moze zboczyć i w każdej chwili wjechać do ogródka kawiarnianego gdzie akurat siedzą ludzie. Nie o to chodzi w strefach dla pieszych. W Świętochłowicach to jakiś dziwny przypadek, bo 201 jedzie po deptaku (w jedną stronę), a autobus 102 ulicą równoległą. Zrszta w Chorzowie też kiedyś zabłąkał się 840

Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Czw 6:20, 22 Kwi 2010    Temat postu:

Jest też inna wada autobusów na deptaku (lecz prosta do niwelacji). Jeśli siedzisz w ogródku przy jezdni, a kierowca starego ikarusa akurat doda gazu (bo wcześniej np. zwalniał przy przejściu dla pieszych) to można dostać prosto w płuco wstrętną chmurą spalin. Oczywiście jeśli poruszałyby się tam nowe autobusy wówczas taka uciążliwość przestaje być odczuwalna.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 12:06, 22 Kwi 2010    Temat postu:

mark40 napisał:
Byłby też pewien dyskomfort, że autobus moze zboczyć i w każdej chwili wjechać do ogródka kawiarnianego gdzie akurat siedzą ludzie.


Tak jakby tramwajom nie zdarzało się zboczyć...





BTW: Zwróć uwagę, ile na Wolności w Chorzowie jest obecnie samochodów. Czy jeden dodatkowy autobus naprawdę robi taką wielką różnicę?


Robak napisał:
Jeśli siedzisz w ogródku przy jezdni, a kierowca starego ikarusa akurat doda gazu (bo wcześniej np. zwalniał przy przejściu dla pieszych) to można dostać prosto w płuco wstrętną chmurą spalin.


Wydechy autobusów skierowane są na środek jezdni, a nie na pobocze, więc prosto w płuco na pewno nie dostaniesz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Czw 12:09, 22 Kwi 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michal



Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:38, 22 Kwi 2010    Temat postu:

Mieszko jesteś monotematyczny, dalej uparcie twierdzisz że "autobus jest lepszy" i polemizujesz z faktami. Autobus na deptaku to po prostu grabież przestrzeni a podane przykładu są na tyle nie stosowne że pokazują miejsca gdzie tramwaj porusza się dużo szybciej co w połączeniu ze stanem torowiska prowadzi do takich sytuacji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 17:57, 22 Kwi 2010    Temat postu:

michal napisał:
Mieszko jesteś monotematyczny, dalej uparcie twierdzisz że "autobus jest lepszy" i polemizujesz z faktami. Autobus na deptaku to po prostu grabież przestrzeni


Nigdzie nie napisałem, że autobus jest lepszy. Wręcz przeciwnie:
m966 napisał:
abstrahując od tego, że "tramwaj jest fajniejszy"

Autobus jest natomiast - moim zdaniem - tańszy i jako taki stanowić powinien podstawę systemów transportowych w miastach, gdzie potoki pasażerów nie są duże. Gliwice do takich miast się zaliczają, bo nie tylko mieszkańców nie ma tu aż tak wielu (aż tak wielu, jak np. w Krakowie), ale też ich rozmieszczenie na mapie miasta jest bardzo równomierne, co oznacza, że potoki na wszystkich kierunkach są na średnim poziomie (w przyciwieństwie np. do Częstochowy gdzie są dwa albo trzy kierunki dominujące o bardzo dużych potokach, a reszta to są już bardzo małe potoki).

A co do tej zajętości miejsca, to autobus jest raptem o 20 cm szerszy od tramwaju, więc już bez przesady. Ulica Zwycięstwa ma ok. 13 m szerokości, więc pół metra w jedną czy drugą stronę nie robi różnicy.

Oczywiście z miłą chęcią powitałbym w Gliwicach tramwaj. Autobusy właściwie w ogóle mogłyby z miasta zniknąć, a wszędzie jeździć tylko tramwaje. Tylko pytanie, skąd wziąć na to pieniądze? Dyskusja autobus czy tramwaj - napiszę to jeszcze raz - to nie jest dyskusja, co lepsze (bo tu wiadomo, że tramwaj lepszy), ale dyskusja, na co nas stać. Osobiście uważam - znając zasobność budżetu i potrzeby inwestycyjne miasta - że na tramwaj w tej chwili nas nie stać. Pisząc "tramwaj" mam oczywiście na myśli nowoczesny pojazd porusający się poza jezdnią, a nie tego trupa, który pamiętał jeszcze XIX w.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Czw 18:08, 22 Kwi 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:23, 22 Kwi 2010    Temat postu:

m966, nowoczesny tramwaj to nie tylko tramwaj po za jezdnią. Obecnie buduje się linie tramwajowe w jezdni chociażby po to by uspokoić ruch samochodowy (czytaj: by zmniejszyć ilość samochodowych pasów ruchu). Twoja przenośnia odnośnie trupa pamiętającego XIX wiek trochę ma się nijak rzeczywistości. Bo tabor gliwicki tego wieku nie zna w ogóle, infrastruktura także nie. Tramwaje moga nie jezdzić, natomiast zdekapitalizowana infra została i nic nie wskazuje na to, by się miała zmienić (tak jak w innych miastach).

Polecam stronę [link widoczny dla zalogowanych] by zapoznać się chociażby z publikacjami, szczególnie Dr hab. Jacek Wesołowski: "Miasto w ruchu. Przewodnik po dobrych praktykach w organizowaniu transportu miejskiego" Książka w wersji pdf do ściągnięcia.


Jest tam chociażby ciekwy cytat w raporcie nt. komunikacji publicznej w GOPie
Cytat:
Inwestycje w system transportowy już od lat 70-
tych dotyczyły głównie sieci drogowej. Następowały
one przy jednoczesnej degradacji systemu transportu
szynowego, wyrażającej się postępującym wyeksploatowaniem
tras, ograniczaniem liczby połączeń oraz
fatalnym utrzymaniem taboru, stacji, przystanków.
Kolejowa sieć przemysłowa, w tym sieć kolei wąskotorowej,
uległa po 1990 r. znacznej redukcji. Pozostałe
po niej korytarze są opuszczone, a niektóre przewidziane
do wykorzystania dla sieci dróg ekspresowych
i autostrad. Szczególnie wiele wątpliwości budzi tendencja
do prowadzenia tych dróg przez obszary centralne
miast. Drastycznym przykładem jest Drogowa
Trasa Średnicowa, którą planuje się w śródmieściu
Gliwic przedłużyć po śladzie kolejki wąskotorowej.


Książka 'Miasto w Ruchu" ma ponad 150 stron, powklejam trochę zdjęć z tej publikacji. 1 zdjecie oddaje więcej niż 10 stron tekstu na dany temat:)



































Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Czw 21:48, 22 Kwi 2010    Temat postu:

Ostatnie zdjęcie jest świetne. Pytałem kiedyś o takie boksy w Arenie i Forum. Zostawiając rower w czymś takim wcale bym się o niego nie obawiał. Takie rozwiązanie zapewnia największą pewność i spokój. A dzięki prześwitom widać czy ktoś nie zostawia w środku innych rzeczy niż rower (czytaj: śmieci, bomby itp.).
W środku widoczna szyna, na której rower jest ustawiony.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13, 14, 15  Następny
Strona 5 z 15

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin