Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

[Gliwice] Teoria transportu miejskiego i racjonalizacja KM
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 13, 14, 15  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 8:47, 23 Kwi 2010    Temat postu:

Bardzo ładne fotki, mark, ale od wklejania takich obrazków pieniędzy z budżecie Gliwic nie przybędzie. A tramwaj gliwicki XIX wiek pamięta przede wszystkim jeśli chodzi o przebieg trasy. Przebieg łączący centrum, z centrum i tylko z centrum. No i z Zabrzem, ale to też jest dla gliwiczan coraz mniej istotne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 19:23, 23 Kwi 2010    Temat postu:

m966 napisał:
No i z Zabrzem, ale to też jest dla gliwiczan coraz mniej istotne.
Laughing Gliwice powinny z czasem wystąpić o likwidacje 6, 32, 840, 870 bo połączenie jest coraz mniej istotne i wnioskować o stworzenie linii obwodowych oplatających tylko miasto Gliwice Twisted Evil .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 20:51, 23 Kwi 2010    Temat postu:

Akurat 32 ma sens istnienia o tyle, że jedzie między innymi obok stadionu, Politechniki i DoMiTu. To są takie miejsca, które mogą akurat przyciągnąć do Zabrza przeciętnego gliwiczanina. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Pon 10:22, 10 Maj 2010    Temat postu:

Polecam: [link widoczny dla zalogowanych]

i polecam mieć na uwadze na przyszłość w Gl.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Pon 14:52, 29 Lis 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

miasto udostępniło to opracowanie Kłoska


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 15:27, 29 Lis 2010    Temat postu:

Może za dużo wymagam, ale dla mnie w takiej analizie powinny się znaleźć potoki pasażerskie w podziale na dzielnice, przewidywane potoki w przyszłości, napełnienia linii, przewidywane napełniania linii, propozycje zmian tras czy nowych tras, propozycje linii tramwajowych, czasy dośjcia na autobus z propozycjami ich ewentualnego zmniejszenia i takie różne "pierdoły".

A tymczasem:
- w analizie miejskiej są dane dotyczące KZK GOP i taboru i bardzo ogólna strategia na przyszłość.
- w tej analizie są dane dotyczące stanu torowisk i taboru tramwajowego, też strategii nie za wiele.

Dokumenty same w sobie fajne i nawet ciekawe, ale o stanie komunikacji dużo więcej mówią rozliczenia gmin za lata 2008 i 2009 z podziałem na linie. Wink


EDIT. Teraz widzę, że ta analiza to tylko część pierwsza. A gdzie część druga?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Pon 15:47, 29 Lis 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Saleen



Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gwardii/Wieczorka

PostWysłany: Pon 15:33, 29 Lis 2010    Temat postu:

No to teraz juz wiem, ze srednia predkosc tramwaju z postojami na lini petla-zajezdnia wynosila ~15km/h, gdzie oczywiscie tylko na chorzowskiej mogl tramwaj mocno przyspieszyc.
A halas na calej trasie wewnatrz wagonu ~78dB...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pon 16:31, 29 Lis 2010    Temat postu:

Kwarek napisał:
EDIT. Teraz widzę, że ta analiza to tylko część pierwsza. A gdzie część druga?


Nigdy nie powstała.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:45, 29 Lis 2010    Temat postu:

Saleen napisał:
No to teraz juz wiem, ze srednia predkosc tramwaju z postojami na lini petla-zajezdnia wynosila ~15km/h, gdzie oczywiscie tylko na chorzowskiej mogl tramwaj mocno przyspieszyc.


Ja tam widzę:

Cytat:
przy czym prędkość średnia przejazdu na badanej linii na terenie Gliwic wyniosła 16.9 km/h.


podczas gdy w Warszawie średnia prędkość handlowa tramwajów wynosi 18,5 km/h, w Krakowie 18,8 km/h. gliwicki wynik nie jest zły, a mając na uwadz, ze wiekszośc trasy nie była wydzielona jest on imponujący. W Warszawie i Krakowie podane wyżej średnie są dla całych sieci, gdzie zdecydowana większość torowisk jest wydzielona. Najtragiczniej jest w Katowicach na odcinku rynek-Zawodzie (13,7 km/h), no ale tutaj zakładany jest już priorytet dla tramwajów na skrzyżowaniach. Może uda się go zwiększyć do ok 18 km/h.

Poza tym

Cytat:
Z przeprowadzonej analizy stanu technicznego torów tramwajowych w mieście Gliwice wynika, iż większość torów jest w stanie dobrym tzn. wartości przechyłki i poszerzenia toru mieszczą się w dopuszczalnych granicach określonych przez PN-K-92011


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mark40 dnia Pon 18:48, 29 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ellilamas



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1856
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Zatorze/Gwardii/Sikornik

PostWysłany: Pon 21:31, 29 Lis 2010    Temat postu:

średnią zawyżał jeszcze na daszyńskiego, gdzie zapierdzielał tak, że ludzie obijali się o ściany i o siebie jak prażony popcorn Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 14:49, 03 Lut 2011
PRZENIESIONY
Czw 14:56, 03 Lut 2011    Temat postu:

Dałoby się bez buspasów wykorzystując to co jest. Akademicka będzie zamknięta, więc buspas jak znalazł. Strzody będzie tylko do skrętu w lewo, więc pas na wprost można przeznaczyć pod buspas (załapią się od razu linie z Gwardii), na Częstochowskiej miejsce się znajdzie, szczególnie, jak cały ruch autobusowy pójdzie w Piwną. Problemem będzie tylko Dworcowa.
Zależy tylko co kombinuje sobie UM w tamtym rejonie - czy wszystko będzie podporządkowane samochodom, czy myślą też o KM.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Czw 14:44, 03 Lut 2011
PRZENIESIONY
Czw 14:56, 03 Lut 2011    Temat postu:

^^ w sumie wracając do dawnego pomysłu tramwaju do Podium przydałaby się chociaż taka wahadłowa linia autobusowa do CWP. Problem tylko w tym, że tutaj musiałyby wchodzić w grę buspasy.

edit: tj chodzi mi o to, że to powinno być docelowe, natomiast w obecnym systemie taryfowo-kzkgopowskim lepiej przedłużyć 8stki


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Czw 14:47, 03 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 14:28, 03 Lut 2011
PRZENIESIONY
Czw 14:56, 03 Lut 2011    Temat postu:

kaspric napisał:
Co do tramwaju do węzła - to byłoby w miarę tanie i pozwoliłoby dobrze połączyć różne środki transportu - autobusy mogłoby dojeżdżać tylko do CWP, a z CWP do Zabrza mamy już pociąg czy tramwaj. Aczkolwiek uważam, że jeżeli byłyby takie plany, to tylko w przypadku, gdyby udało się wymusić na TŚ nowoczesny tabor na tym odcinku.
Ja byłbym w stanie się zgodzić nawet w przypadku 105N czy Wiedeńców pod jednym warunkiem - reorganizacji połączenia Gliwice- Chorzowska - Zabrze.
Teraz mamy taki absurd, że nie zrobi się tam nic, bo w połowie trasy kończy się "nieruszalny" tramwaj. Autobusu z Gliwic nie puści się częściej, bo tramwaj i Zabrze nie będzie chciało płacić, autobusów nie można puścić rzadziej, bo do Gliwic trzeba jakoś dojechać. No i mamy absurd w postaci centrum przesiadkowego w polu. Gdyby tramwaj dojeżdżał do CWP, to można go puścić co 5-8 minut i wywalić z tego odcinka co najmniej A4, 6, 280 i 617 (no i 194 oraz 648 oczywiście). Oczywiście byłby problem z PKM-em, ale dostałby jakąś nową linię gdzieś i byłby spokój. Wink

A zamiast linii do Podium wystarczy obecnie przedłużyć tam "osiemsetki".


m966 napisał:
Zakrawa o absurd, że miasto nie może samo finansować pociągu, ale jeżeli puści po torach kolejowych tramwaj, to już należy to do zadań własnych gminy.
A nie da się zrobić linii tramwajowej P-1 obsługiwanej wagonami EZT? Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Czw 14:39, 03 Lut 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Czw 15:01, 03 Lut 2011    Temat postu:

Kwarek napisał:
Dałoby się bez buspasów wykorzystując to co jest. Akademicka będzie zamknięta, więc buspas jak znalazł. Strzody będzie tylko do skrętu w lewo, więc pas na wprost można przeznaczyć pod buspas (załapią się od razu linie z Gwardii), na Częstochowskiej miejsce się znajdzie, szczególnie, jak cały ruch autobusowy pójdzie w Piwną. Problemem będzie tylko Dworcowa.
Zależy tylko co kombinuje sobie UM w tamtym rejonie - czy wszystko będzie podporządkowane samochodom, czy myślą też o KM.

tak, tylko czy o tym w UM w ogóle się myśli? Chodzi mi o to, czy ZDM w ogóle podejmuje taki temat? Wracamy do tego, co zarzucaliśmy Wydziałowi Architektury i o co pani naczelnik tak się na nas obraziła - gdzie jest koordynacja? Bo wygląda to tak - KZK się zajmuje komunikacją miejską i "się zajmują komunikacją miejską". ZDM się zajmuje drogami, więc "zajmują się drogami". A czy ktokolwiek np w ZDM myśli o tym, żeby z własnej inicjatywy wydzielić gdzieś buspas, kiedy jest sporo miejsc, gdzie wystarczyłoby do tego trochę farby?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 15:13, 03 Lut 2011    Temat postu:

Pewnie nie. To też u nas jest absurdem. Miasto się KM nie zajmuje, bo powinien KZK, KZK się nie zajmuje, bo po co, każda zmiana musi być zatwierdzana przez gminy (hehe Razz), i przez to wszystko wciąż trwa układ sprzed 20 lat.

PS. Kolejność postów Ci się posypała przy przenoszeniu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 13, 14, 15  Następny
Strona 6 z 15

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin