Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Kolej
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 20, 21, 22  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
gilbertus86



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 7:25, 13 Gru 2010    Temat postu:

Bez fajerwerków? To jest żenada
[link widoczny dla zalogowanych]
na miesiąc wycięto masę połączeń na trasie Gliwice - Bytom i Tychy - Sosnowiec. Z takim działaniem, to możemy się pożegnać z jakąkolwiek sprawną komunikacją regionalną na szynach. PR już teraz wie, że przez miesiąc będzie taka zima, że nie wyjedzie na tory, ciekawe czy da się zaskoczyć, jeśli po 16 stycznia będzie -15? Pewnie na początku stycznia dowiemy się, że zawieszenia potrwają do połowy marca, tak dla pewności.
To jest jawne zarzynanie komunikacji kolejowej w regionie i na to idą nasze pieniądze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
emez



Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Śro 17:43, 19 Sty 2011    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwachu89



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:55, 19 Sty 2011    Temat postu:

Dziwne... Myślałem że ta linia ma spełniać standardy na 160km/h a nie tylko 120...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wix



Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Śro 18:17, 19 Sty 2011    Temat postu:

^^cytat z artykułu: "Prace mają dostosować linię do prędkości maksymalnej 160 km/h dla pociągów pasażerskich z taborem klasycznym i 120 km/h dla składów towarowych."

Mniej więcej w połowie tekstu Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwachu89



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:26, 19 Sty 2011    Temat postu:

No tak, ale wtedy mowa jest o odcinku Sosnowiec Jęzor - Kraków jakiśtam, a Mi chodzi o odcinek Gliwice - Sosnowiec który ma być robiony pod 120 km/h...
W sumie z tego co przeczytałem na SSC to PLK ukryła ten remont pod sprytną nazwą "rewitalizacja", a nie "modernizacja" co załatwia sprawę parametrów odcinka Gl-Sc...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gilbertus86



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 10:28, 20 Sty 2011    Temat postu:

Osobowe i tak by nie pędziły 160, bo i czym? Poza tym wydaje mi się, że stacje są na tyle blisko, że te maksymalne prędkości byłyby osiągane tylko na krótko, bo będzie trzeba wyhamować przed kolejną stacja, więc zysk czasowy byłby minimalny.
160 km/h by coś dało chyba gdyby pociąg się zatrzymywał w Gliwicach, Zabrzu, Batorym i Kato


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwachu89



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 11:44, 20 Sty 2011    Temat postu:

gilbertus86 napisał:
Osobowe i tak by nie pędziły 160, bo i czym?

4 Flirty, 8 ELFów i jeszcze jeden tajemniczy EZT Wink (może Newag) dałyby pewnie radę...
Cytat:
Poza tym wydaje mi się, że stacje są na tyle blisko, że te maksymalne prędkości byłyby osiągane tylko na krótko, bo będzie trzeba wyhamować przed kolejną stacja, więc zysk czasowy byłby minimalny.

Zysk czasowy może faktycznie nie byłby zbyt duży ale pamiętajmy że tu chodzi o ruch regionalny, nawet jeżeli to tylko głupie 5-10 minut różnica dla pasażera jest odczuwalna...
Cytat:

160 km/h by coś dało chyba gdyby pociąg się zatrzymywał w Gliwicach, Zabrzu, Batorym i Kato

Hmm... Ja tam za bardzo nie narzekam na te 120 km/h bo faktycznie w porównaniu do stanu obecnego to będzie duży skok jakościowy, tylko dziwi mnie że nie robią na 160 skoro powinni Wink ... Poza tym szkoda że nie nie mają zamiaru brać się za tory tylko dla SKM... Teraz byłaby dobra okazja ku temu...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 12:11, 20 Sty 2011    Temat postu:

gilbertus86 napisał:
Osobowe i tak by nie pędziły 160, bo i czym? Poza tym wydaje mi się, że stacje są na tyle blisko, że te maksymalne prędkości byłyby osiągane tylko na krótko, bo będzie trzeba wyhamować przed kolejną stacja, więc zysk czasowy byłby minimalny.
160 km/h by coś dało chyba gdyby pociąg się zatrzymywał w Gliwicach, Zabrzu, Batorym i Kato


Zysk może być na przykład dla pośpiesznych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gilbertus86



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 14:35, 20 Sty 2011    Temat postu:

Nowe składy pewnie by mogły śmigać po 160 km/h, ale rozkład i tak pewnie byłby dopasowany do niższych prędkości, bo jeśli wypadnie taki flirt na kilka tygodni/miesięcy (jak to teraz ma miejsce po wykolejeniu) a nie będzie go czym zastąpić tylko en57, to taki kibel nie wyrobi przy rozkładzie przygotowanym pod szybkość flirta.
Dla dalekobieżnych faktycznie byłby zysk większy, ale nawet jak bedą smigać 120 to już będzie różnica zauważalna w porównaniu z tym co mamy teraz. Poza tym dalekobieżne powinny mieć swój osobny tor by nie blokować ruchu lokalnego Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gilbertus86 dnia Czw 14:37, 20 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Saleen



Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gwardii/Wieczorka

PostWysłany: Czw 15:05, 20 Sty 2011    Temat postu:

Mozna zapomniec o wysokich predkosciach na trasie gliwice-sosnowiec.
@antyradio
[link widoczny dla zalogowanych]
Cytat:
"Pomiędzy Katowicami a Gliwicami nie będzie 160km/h z uwagi na geometrię toru. Może pomiędzy Zabrzem a Gliwicami pojedziemy kawałek 140km/ h".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwachu89



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:06, 20 Sty 2011    Temat postu:

gilbertus86 napisał:
Nowe składy pewnie by mogły śmigać po 160 km/h, ale rozkład i tak pewnie byłby dopasowany do niższych prędkości, bo jeśli wypadnie taki flirt na kilka tygodni/miesięcy (jak to teraz ma miejsce po wykolejeniu) a nie będzie go czym zastąpić tylko en57, to taki kibel nie wyrobi przy rozkładzie przygotowanym pod szybkość flirta.
No to będzie jeździł jeden z opóźnieniem... Kto tam zauważy jeszcze jeden spóźniony pociąg Wink ... Wydaje mi się że nie po to tyle taboru się załatwia żeby "na wypadek" jeden pociąg nie miał problemów z rozkładem...
Cytat:
Dla dalekobieżnych faktycznie byłby zysk większy, ale nawet jak bedą smigać 120 to już będzie różnica zauważalna w porównaniu z tym co mamy teraz. Poza tym dalekobieżne powinny mieć swój osobny tor by nie blokować ruchu lokalnego Wink
Pamiętajmy jednak że rozpędzenie takiego np. TLK trwa dalece dłużej niż lekkiego EZT więc wydaje mi się że ta przewaga powstała z mniejszej ilości przystanków została by zniwelowana na rzecz dłuższego ruszania...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Pią 9:34, 21 Sty 2011    Temat postu:

kwachu89 napisał:
Pamiętajmy jednak że rozpędzenie takiego np. TLK trwa dalece dłużej niż lekkiego EZT więc wydaje mi się że ta przewaga powstała z mniejszej ilości przystanków została by zniwelowana na rzecz dłuższego ruszania...


Też tak uważam. Pamiętacie, jakie argumenty przeciwnicy budowy peronu kolejowego Włoszczowa Północ wysuwali? Właśnie konieczność wytracania prędkości, a później rozpędzania co trwa (i wydłuża czas przejazdu) oraz kosztuje duży pobór mocy z sieci. Oczywiście nikt nie wspominał, że nawet na CMK pociągi hamują przy sygnalizatorach i nikt z tego szumu nie robi Razz

Ja także nie uważam, że między 160 a 120 w Silesii był wielki problem i warto się o to bić. Wszystkie pociągi, które wjadą na linii Sosnowiec-Gliwice nie mogą wręcz ominąć stacji Katowice i Zabrze. Racja, że pociąg mógłby się między nimi rozpędzać, lecz nie utrzymywał by długo maksymalnej prędkości bo zaraz musiałby ją wytracać. A różnica na takim kawałku byłaby pewnie naprawdę nieznaczna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Pią 11:25, 21 Sty 2011    Temat postu:

Przetargi na remont dworców do wzięcia

Rzeczpospolita napisał:

W zeszłym roku PKP po raz pierwszy dostały na remont dworców środki z budżetu państwa. Ze 102 mln zł wydały 98 mln zł. – Rozpoczęliśmy remont 36 dworców w całej Polsce. Pierwsze przetargi mogliśmy rozpisać dopiero w kwietniu, stąd nie wykorzystaliśmy całej dostępnej puli. W tym roku ta sytuacja nie powinna się powtórzyć – mówi Jacek Prześluga. – Dodatkowo ubiegamy się o dotacje na remont dworców w Bydgoszczy, w Gliwicach i w Szczecinie oraz o środki na budowę systemu bezpieczeństwa na warszawskich dworcach – mówi Jacek Prześluga. Wszystkie cztery projekty są warte ok. 300 mln zł. Kolejna aktualizacja listy projektów kluczowych współfinansowanych z dotacji unijnych w ramach dotacji rządowego programu „Infrastruktura i środowisko” zaplanowana jest na koniec lutego.


[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwachu89



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 13:09, 21 Sty 2011    Temat postu:

Hmm... Z jednej strony dobre info ale z drugiej... Dużo zawirowań dzieje się teraz ogólnie na PKP... Lada moment ma być ogłoszony nowy prezes PKP S.A. ale dużo mówi się też że ma zostać zmieniony prezes PKP Intercity Grzegorz Mędza,
a największe szanse na objęcie jego stanowiska ma właśnie Prześluga... Mam tylko nadzieję że (jeżeli oczywiście dojdzie do zmiany prezesa) nie wpłynie to zbytnio na te projekty...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Wto 9:04, 15 Lut 2011    Temat postu:

Rohlig Suus: Połączenie z Gliwic do portów morskich

Rohlig Suus Logistics, jako jeden z dwóch operatorów na rynku polskim, uruchomił nowe połączenie kolejowe, które umożliwia przewóz towarów między Gliwicami a portami morskimi w Gdyni i Gdańsku.

Pociąg kursuje siedem razy w tygodniu, i jednorazowo może przewieźć nawet 80 TEU. Jest to połączenie wahadłowe z konkurencyjnym czasem transportu – w ciągu 14 godzin ładunki są dostarczane ze Śląska do portów w Trójmieście, jak również w kierunku odwrotnym. Wykorzystanie transportu kolejowego, zwłaszcza w przypadku przewozu ciężkich kontenerów, pozwala ograniczyć koszty związane z dopłatami ponoszonymi w transporcie drogowym.

Wykonawcą przewozów jest PKP Cargo. [link widoczny dla zalogowanych]

Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 20, 21, 22  Następny
Strona 13 z 22

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin