|
|
Autor |
Wiadomość |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Sob 17:18, 17 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
kaspric napisał: | ^^ problem w tym, że frekwencja na "skrajnych odcinkach" rzutuje też na frekwencję na odcinkach w centrum - ludzie skądś dokądś muszą jeździć. Jeśli chodzi o krótkie trasy to IMO jedyna, która miałaby sens, to dworzec - politechnika |
Jeśli opracuje się dobry system przesiadkowy, to nie powinno być problemu. A tramwaj w kierunku Politechniki, Podium i Nowych Gliwic to swoją drogą. Można by też rozważyć inne połączenia, np. pl. Mickiewicza-Korfantego-Zawiszy Czarnego-Nowy Świat-Sikornik-Trynek-Nowe Gliwice. Generalnie: krótsze linie, ale więcej.
@gośćA: Łatwo napisać, trudniej zrobić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Sob 20:39, 17 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Ale linia na Daszyńskiego radzi sobie chyba całkiem nieźle, więc nie widzę tutaj problemu.
Co do "niezapełnienia" tramwaju jest jeszcze jedna bzdura, od której trzeba zacząć - idiotyczny podział na bilet miesięczyn A, T i wspólny AT. W Gliwicach wszyscy większość kupuje A, w efekcie w sposób sztuczny jest zaniżana liczba pasażerów na niektórych kierunkach (bo jak już mam zabulić, to wolę sobie podejść).
Jeszcze co do lini na Daszyńskiego - IMO to jest jedna z bardziej "malowniczych" lini w GOP, z takim trochę krakowskim klimatem (zwłaszcza w okolicach k. św. Krzyża) - zlikwidowanie tego tramwaju to trochę jak zlikwidowanie elementu, który nadaje miastu charakter. A, że linia wcale nie wozi powietrza, tym bardziej powinno się ją chronić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Sob 21:31, 17 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Co do wożenia powietrza, jak czasem jeżdżę do szpitala na Radiową, to większość ludzi wysiada właściwie do wysokości ul. Kościuszki. Dalej to już tylko pojedyncze osoby. Poza tym, właściwie od ul. Daszyńskiego tramwaj dość mocno zaczyna dublować się z linią 624. Więc jest to odcinek, z którego teoretycznie można (nie mówię, że trzeba) zrezygnować i/lub przeprojektować, np. w kierunku Sikornika albo Gwardii Ludowej.
Jak sobie tak myślę o tym naszym tramwaju, to się coraz bardziej przekonuję do tego pomysłu, żeby zrobić sieć krótszą, ale gęstszą. Na peryferiach miasta korzyść z tramwaju nie jest duża, natomiast przydałoby się go więcej w ścisłym centrum. Myślę, że zagęszczenie oferty w Śródmieściu połączone z ograniczeniem ruchu na niektórych ulicach (udostępnienie ich dla tramwaju) mogłoby przynieść pożądany efekt. Coś w rodzaju takiego park&ride na obrzeżach Śródmieścia.
Przykładowe pętle: Trynek/Sikornik, Podium (ew. Nowe Gliwice), Zabrska (przy stacji kolejki miejskiej), os. Millenium/stadion Piasta, pl. Mickiewcza (ew. os. Gwardii Ludowej), okolice Areny (po zabudowaniu terenów przy Orlickiego).
Przykładowe ulice do zamknięcia (ograniczenia ruchu): Zwycięstwa, Akademicka, Jana Pawła II (pozostawienie jednego pasa na kierunku do centrum), Witkiewicza, Strzody/Wyszyńskiego (wykrojenie 1 pasa pod tramwaj).
Przykładowe połączenia: Podium-Akademicka-Strzody-Wyszyńskiego-Arena, Zabrska-Jagiellońska-pl. Piastów-Zwycięstwa-pl. Mickiewicza, Sikornik-Trynek-Noworybnicka-JPII-Dworcowa-Witkiewicza-Stadion. Plus, oczywiście, kolejka Łabędy-Kopernik-Śródmieście-Sośnica.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
GośćA
Gość
|
Wysłany: Nie 19:03, 18 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Witam
T4 jest obciążony do Mickiewicza - codziennie moja żona jeździ tą trasą z Zabrza - i co dziwne twierdzi że T to żółw ale dużo szybszy niż A - a poza tym jednak pewnejszy.
Co do obłożenia statyczne rozważanie jest błędem - to właśnie jest dynamika - bo nie ma już WOP, szpital się zmniejszył a społeczeństwo zestarzało - i w takiej chwili ocenia się ??? to sinusoida ze zmienną amplitudą i okresem trwania.
A oto potwierdzenie Gliwia i obok hotel to 600 mieszkań, Helska, Kozłowska dopiero się rozpędzają ale też 100 się nazbiera, Wojtula -to tu to tam też 100
Więc w planach jest 800 a to 1/5 całego Kopernika /to duży przyrost/ dla którego proponuje się nową linię. Ale że wszystko się zmienia to właśnie Kopernik, Sośnica będą się najbardziej wyludniać /obecnie średnio na mieszkanie ponad 3 osoby[14tys. - 4,1tys. mieszkań] - średnia miasta 2,45 centrum 2,2/ Tak się się stało z Sikornikiem - po prostu zestarzał się. Więc i na Koperniku potrzeby się zmniejszą do co najwyżej 10tys. Rozwój tej dzielnicy - raczej niewielki - kosztem ogródków - a okolice pętli T4 to pełny wypas inwestycyjny przez długie lata. Uważam że Mickiewicza łapie już drugą górkę wymiany pokoleniowej.
Bynajmniej nie oznacza to że T do Łabęd i Sośnicy nie jest dobrym kierunkiem ale myślę że to powinna zrobić kolejka miejska wzdłuż torów PKP. Kiedyś taka była co 10min do Katowic w szczycie z przerwą 3.35 do 4.30 /około/
Jak metro naziemne - ale się cofnęliśmy!!!
I co?? pełna w szczycie trzeba było czekać na następny skład. Nigdy nie wpadłem na to by Katowic jechać "6". To było ponad 1.15h a pkp 36min
W odniesieniu do początku - nieco dziwnie się przedstawia Kopernik jako wyższą konieczność a Mickiewicza jako zbędność lub T historyczny - Proszę się nie gniewać ale Mickiewicza i centrum jest ponadczasowe a Kopernik kiedyś się sam "poskłada" ale wcześniej będzie umierał rózne choroby społeczne wieliej płyty.
W każdym razie ratujmy T i nie dajmy sobie wmówić że likwidacja starej T4 zostanie zastąpiona nowym NT4 - ja w to nie wierzę i traktuję jako metodę likwidacji. Mamy wiele przykładów które mnie w tym utwierdzają.
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Nie 23:37, 18 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
GośćA napisał: | A oto potwierdzenie Gliwia i obok hotel to 600 mieszkań, Helska, Kozłowska dopiero się rozpędzają ale też 100 się nazbiera, Wojtula -to tu to tam też 100 |
Jak na tramwaj to nie jest to dużo. Pozwolę sobie tu przywołać wzorcową, moim zdaniem, linię tramwajową w Częstochowie, która na dwóch końcach (oprócz Huty) ma dwa kilkudziesięciotysięczne osiedla (Północ i Raków). 2-tysięczna Glivia nie wygląda przy tym zbyt imponująco. Oczywiście nie mówię, że nie może być tam tramwaju. Moja koncepcja zakłada natomiast maksymalne wykorzystanie pojemności tramwaju, a więc rezygnację z tzw. dojazdów do pętli. Ale można też przyjąć koncepcję bezpośredniego obsłużenia tramwajem jak największej liczby mieszkańców i instytucji, i wtedy będzie trzeba podejść do tematu nieco inaczej (i nieco drożej).
GośćA napisał: | Bynajmniej nie oznacza to że T do Łabęd i Sośnicy nie jest dobrym kierunkiem ale myślę że to powinna zrobić kolejka miejska wzdłuż torów PKP. |
Takie, zdaje się, właśnie są plany magistratu.
GośćA napisał: | W odniesieniu do początku - nieco dziwnie się przedstawia Kopernik jako wyższą konieczność a Mickiewicza jako zbędność lub T historyczny - Proszę się nie gniewać ale Mickiewicza i centrum jest ponadczasowe a Kopernik kiedyś się sam "poskłada" ale wcześniej będzie umierał rózne choroby społeczne wieliej płyty. |
Zgadzam się z tym, że prowadzenie tramwaju do Kopernika i Łabęd jest raczej przejawem chęci zaspokojenia dzisiejszych potrzeb, a nie patrzeniem w perspektywie przyszłości. Nie mniej, codzienne obłożenie linii 32, 126 i 197 (+ zakorkowana Toszecka) pokazuje, że na tym odcinku rzeczywiście są duże potrzeby przewozowe. Tym bardziej, że o ile z Sikornika czy Glivii, przy dużej chęci, da się dojść do centrum piechotą (zajmie to pewnie nie więcej, jak 30 minut), o tyle z Kopernika czy Łabęd jest to już dłuższa wycieczka (z Kopernika, przeciętnym krokiem, mininimum godzinę).
GośćA napisał: | W każdym razie ratujmy T |
W jakiejkolwiek nie miałaby się zachować formie, zachować się powinien. To w końcu nie tylko środek transportu, ale także swego rodzaju 110-letni zabytek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Pon 0:16, 19 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | Jak na tramwaj to nie jest to dużo. Pozwolę sobie tu przywołać wzorcową, moim zdaniem, linię tramwajową w Częstochowie, która na dwóch końcach (oprócz Huty) ma dwa kilkudziesięciotysięczne osiedla (Północ i Raków). 2-tysięczna Glivia nie wygląda przy tym zbyt imponująco. Oczywiście nie mówię, że nie może być tam tramwaju. Moja koncepcja zakłada natomiast maksymalne wykorzystanie pojemności tramwaju, a więc rezygnację z tzw. dojazdów do pętli. Ale można też przyjąć koncepcję bezpośredniego obsłużenia tramwajem jak największej liczby mieszkańców i instytucji, i wtedy będzie trzeba podejść do tematu nieco inaczej (i nieco drożej). | Problem w tym, że skrócenie też oznacza mniejszą atrakcyjność linii. Osobiście doprawdy nie widzę tych tłumów podróżujących między dworcem a pl. Mickiewicza. A co do Glivii - no bez przesady, ten kierunek to nie tylko to budowane osiedle, tam naprawdę mieszka sporo ludzi .
m966 napisał: | tym bardziej, że o ile z Sikornika czy Glivii, przy dużej chęci, da się dojść do centrum piechotą (zajmie to pewnie nie więcej, jak 30 minut), o tyle z Kopernika czy Łabęd jest to już dłuższa wycieczka (z Kopernika, przeciętnym krokiem, mininimum godzinę). | . Z Kopernika (i to okolic Oriona) 35min na pl. Piastów normalnym szybkim krokiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pon 2:26, 19 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
kaspric napisał: | Problem w tym, że skrócenie też oznacza mniejszą atrakcyjność linii. Osobiście doprawdy nie widzę tych tłumów podróżujących między dworcem a pl. Mickiewicza. A co do Glivii - no bez przesady, ten kierunek to nie tylko to budowane osiedle, tam naprawdę mieszka sporo ludzi . |
Oj, nie mówię, że nie. Od pl. Mickiewicza w dalszą drogę zabierałby ludzi odpowiednio skoordynowany autobus. Rodzaj takiego 624, który startowałby, np. z Politechniki/Podium, przez Górnych Wałów do pl. Mickiewicza i dalej przez Sobieskiego/Daszyńskiego do Wójtowej Wsi, Ostropy i Wilczego Gardła.
kasprić napisał: | . Z Kopernika (i to okolic Oriona) 35min na pl. Piastów normalnym szybkim krokiem |
Ale ja pisałem o "przeciętnym" kroku, a nie "normalnym szybkim".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
OczeQ
Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z kątowni
|
Wysłany: Pon 16:45, 19 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: |
Oj, nie mówię, że nie. Od pl. Mickiewicza w dalszą drogę zabierałby ludzi odpowiednio skoordynowany autobus. Rodzaj takiego 624, który startowałby, np. z Politechniki/Podium, przez Górnych Wałów do pl. Mickiewicza i dalej przez Sobieskiego/Daszyńskiego do Wójtowej Wsi, Ostropy i Wilczego Gardła. |
to dlaczego ten odpowiednio skoordynowany autobus nie może zabierać ludzi z pętli??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pon 21:08, 19 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
OczeQ napisał: | to dlaczego ten odpowiednio skoordynowany autobus nie może zabierać ludzi z pętli?? |
Żeby było taniej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 22:13, 19 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Dla mnie to skrócenie tramwaju do pl. Mickiewicza nie za bardzo ma sens.
1. Odcina się przystanki na Kozielskiej i Kościuszki, na których jeszcze dużo ludzi wsiada i wysiada. Jeśli ktoś będzie się miał przesiadać na 2 przystanki, to pójdzie sobie na autobusy (np. 624) i wcale tego tramwaju nie odwiedzi - czyli spadek napełnień.
2. Uniemożliwia się dogodne przesiadki z tramwaju do linii na Gwardii i odwrotnie. Odległość podobna jak na pl. Piastów, ale większa szansa na miejsce siedzące
3. Taką pętlę trzeba wybudować. Ile metrów nowych torów powstało w ostatnim czasie?
4. Odcina się możliwość ewentualnego wydłużenia tramwaju do Gwardii. Bo przepraszam, ale wizje przez "pola, łąki i lasy" (czyli przez ogródki na Orlickiego wprost do Areny) jakoś do mnie nie przemawiają. Autobus jest bliżej i oferuje o wiele lepszy dojazd. To tak jakby dworzec kolejowy przenieść na Trynek, bo tam jest lotnisko i kiedyś powstaną 4 domki.
5. "Jak coś działa, to nie należy tego ruszać. Ciągłe ulepszanie doprowadzi do kompletnej katastrofy".
m966 napisał: | Przykładowe ulice do zamknięcia (ograniczenia ruchu): [...], Akademicka, | A studenci to już na dachu Wydziału Górniczego będą parkować To jest temat na oddzielną dyskusję, ale ilość miejsc do parkowania na taką uczelnię jest kompletnie niewystarczająca.
EDIT: Sprawę tramwaju w Gliwicach podjął już Informator Rynkowy: [link widoczny dla zalogowanych], strony 1 i 2.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Pon 23:08, 19 Sty 2009, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Wto 0:32, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Kwarek napisał: | Dla mnie to skrócenie tramwaju do pl. Mickiewicza nie za bardzo ma sens.
1. Odcina się przystanki na Kozielskiej i Kościuszki, na których jeszcze dużo ludzi wsiada i wysiada. Jeśli ktoś będzie się miał przesiadać na 2 przystanki, to pójdzie sobie na autobusy (np. 624) i wcale tego tramwaju nie odwiedzi - czyli spadek napełnień.
2. Uniemożliwia się dogodne przesiadki z tramwaju do linii na Gwardii i odwrotnie. Odległość podobna jak na pl. Piastów, ale większa szansa na miejsce siedzące
3. Taką pętlę trzeba wybudować. Ile metrów nowych torów powstało w ostatnim czasie?
4. Odcina się możliwość ewentualnego wydłużenia tramwaju do Gwardii.
| trafiłeś w sedno. Swoją drogą co do przedłużenia na Gwardii (najlepiej wzdłuż Andersa?) zawsze można zastosować, na wzór krakowski, niskie separatory odgradzające torowisko od jezdni, przynajmniej w okolicach skrzyżowań.
Kwarek napisał: | Bo przepraszam, ale wizje przez "pola, łąki i lasy" (czyli przez ogródki na Orlickiego wprost do Areny) jakoś do mnie nie przemawiają. Autobus jest bliżej i oferuje o wiele lepszy dojazd. | Tu się absolutnie nie zgadzam. To są tereny, które z największym prawdopodobieństwem zostaną w ciągu 20-30 lat zabudowane - i co, wtedy będziemy sie martwić o komunikację? Zanim te tereny się zurbanizują, trzeba przewidzieć tam dobrą komunikację - najlepiej premetro, póki nie ma tam żadnej infry
Co do Rynkowego - coraz bardziej denerwują mnie ich artykuły. Mam wrażenie, że pani Nina, zamiast się trochę w temacie douczyć, albo najlepiej zasięgnąć opini kogoś, kto się zna, przeczytała 5 opini w internecie na krzyż i na tej podstawie napisała artykuł.
Zwłaszcza hasło o "wystarczającej komunikacji na Kopernika/Łabędy brzmi znajomo . Problem w tym, że sprawniejsza komunikacja tam, gdzie działa w miarę ok oznacza większe możliwości na usprawnienie jej w innych rejonach.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Wto 0:40, 20 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Wto 10:12, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
kaspric napisał: | Zwłaszcza hasło o "wystarczającej komunikacji na Kopernika/Łabędy brzmi znajomo . Problem w tym, że sprawniejsza komunikacja tam, gdzie działa w miarę ok oznacza większe możliwości na usprawnienie jej w innych rejonach. |
Mnie akurat najbardziej uderzyło hasło, że tramwaj to jest najszybszy sposób dojazdu do Zabrza, bo czego byśmy dobrego o tramwaju nie pisali, to to jest akurat bzdura.
A co do skrócenia tramwaju, to zakładam, że w byłby to jedyny dojazd do ścisłego centrum. Dlatego przesiadka nań byłaby jedynym sposobem dojazdu np. pl Piastów. Trasa linii 624 z pewnością musiałaby się zmienić. Ale jeśli przesiadka byłaby naprawdę wygodna, to chyba dałoby się to jakoś znieść. Tramwaj miałby krótszą trasę, ale za to jeździłby częściej, np. co 5 minut.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gośćA
Gość
|
Wysłany: Wto 20:27, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Witam!
Kompletnie nie rozumiem chęci skrócenia linii do Pl. Mickiewicza - uzasadnienie mnie nie przekonuje i raczej jest na siłę niż mające podstawy racjonalnego wyboru. Korzyści z tego udziwnienia??? - /to kolejny punkt typu CL - a on może dobrze funkcjonować tylko w systemach wzajemnie sprzężonych a nasze PKMy mają problemy już na poziomie zwykłej jednokierunkowej synchronizacji. A więc mogą pojawić się korzyści dla /do/opłacającego komunikację miejską UM ale tylko kosztem tych dla których te świadczenia są czynione. Sprawność połączenia spadnie - ilość korzystających się zmniejszy - i ilość kursów A/T też się się zmniejszy - dziwna korzyść. Za to wzrośnie ruch kołowy indywidualny.
Przecież znamy to z PKP - Ich asynchronizmy świadczonych usług do potrzeb usługobiorców ograniczają zyskowność - więc PKP zmniejsza ilość połączeń co z kolei powoduję że asynchronizm się powiększa - więc ponownie redukują połączenia...
Nie kombinujmy i nie udziwniajmy - bo ta dzielnica liczy niewiele mniej niż Północ czy Stary Raków w Cz-wie. i z pewnością ma demograficzną przyszłość. Sądzę również że dzięki T stąd najmniej ludzi jeździ do centrum samochodami /to też inna kwestia wynikająca z uwarunkowań kulturowych przybyłych tu mieszczan/.
Ważniejszym jest próba "dorobienia" krótkiej nogi do tego co jest - z Podium - niech taki będzie skromny początek Ale to będzie ogromna zmiana - pierwsza od czasu gdy Polacy gospodarują Gliwicami.
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Wto 21:05, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
gośćA napisał: | Sprawność połączenia spadnie - ilość korzystających się zmniejszy - i ilość kursów A/T też się się zmniejszy - dziwna korzyść. Za to wzrośnie ruch kołowy indywidualny. |
Myślę, że bez stosownych analiz nie sposób wysuwać tak daleko idących prognoz. A w przypadku tramwaju kursującego np. co 5 minut, właściwie każde połączenie autobusowe będzie z nim zsynchronizowane. Statystyczny czas oczekiwania na przesiadkę w takiej sytuacji wynosi bowiem 2,5 minuty, a więc niewiele.
gośćA napisał: | Nie kombinujmy i nie udziwniajmy - bo ta dzielnica liczy niewiele mniej niż Północ czy Stary Raków w Cz-wie. |
Chciałbym tylko przypomnieć, że częstochowska Północ to jest blokowisko na co najmniej 30 tys. mieszkańców (tyle liczy sobie sama spółdzielnia). Jesteś pewien, że okolice ul. Daszyńskiego liczą sobie tylko "niewiele mniej". A Raków, oprócz starej części, składa się również z nowej (blokowiska), która też jest częściowo obsługiwana przez tramwaj. I nie jest to kwestia udziwniania, tylko moich obserwacji, że ostatnie 3 przystanki tramwaj często przejeżdża pusty. Stąd taki pomysł, ale oczywiście nie uperam się. To w sumie tylko kwestia paru dodatkowych milionów.
UPDATE: W uzupełnieniu do powyższego wpisu. Dostałem dzisiaj w Urzędzie Miasta statystykę meldunków w podziale na osiedla, z której wynika, że w Wójtowej Wsi (wszystko na południe od Kościuszki) mieszkają raptem 5932 osoby. Dla porównania, na osi: Łabędy-Kopernik-Sośnica zameldowanych jest 49089 osób.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Śro 13:19, 21 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qwe
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:50, 21 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Witam, o ja cie, nigdy nie udzielałem sie na tym forum..
A ja mam taką opinię na temat tramwajów i rozbudowy ich infrastruktury na terenie naszego miasta. Są to plany nieco marzycielskie i pewnie nierealne, no ale napiszę, jak już zacząłem
Moim zdaniem Gliwice przede wszystkim powinny wystąpić z KZK GOP i odłączyć się od tego całego burdelu (za przeproszeniem), który tam sie dzieje. Następnie zreorganizować całkowicie komunikację miejską, rozbudować linie tramwajowe i ustalić je jako priorytetowe (tramwaje przed autobusami)..
Kocham autobusy, ale IMO tutaj o wiele lepiej przydałyby się tramwaje (oczywiscie na szlakach, gdzie są rzeczywiscie potrzebne)...
No więc, dla mnie linia CHORZOWSKA <--> WÓJTOWA WIEŚ powinna zostać, tylko tramwaj powinien mieć większy priorytet na drogach (światła na skrzyżowaniach na pilota motorniczego etc..), żeby szybciej sie poruszać.
Kolejnymi liniami, które widziałbym w naszym mieście to poprowadzone średnicowo:
linia ŁĄBĘDY --> KOPERNIK --> CENTRUM --> SOŚNICA
linia ŻERNIKI --> OBROŃCÓW --> (MOŻE OKRZEI KOŁO STADIONU?) --> przyłączenie do Chorzowskiej --> CENTRUM --> SIKORNIK/TRYNEK
wiem, że jest mało miejsca, dlatego trzeba by było nieźle pogłówkować jak to ulokować. Nad tym też już myślałem, ale nie chce mi sie tego umieszczać na mapce
Idealnym rozwiązaniem byłoby utworzenie wezla przesiadkowego wszystkich tych linii wraz z autobusami gdzieś w centrum. A własnie o autobusach jeszcze chciałem wspomnieć. Dla mnie powinny one być skoordynowane z T i dowozić pasażerów na ich stacje, np. 624 powinno jezdzic na odcinku WILCZE GARDŁO --> PĘTLA na WOJTULI itd. Oczywiście linie takie jak te do knurowa czy do brzezinki bym zostawił.
W przyszłości możnaby także stworzyc linie tramawajową właśnie do brzezinki obok strefy..
Pewnie wszystko to co napisałem nie ma sensu, ale warto czasem się wypowiedzieć
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|