Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Transport szynowy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 25, 26, 27  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Nie 22:48, 01 Lut 2009    Temat postu:

kaspric napisał:
Nie zgadzam się. Nie ma sensu tworzyć linii do zakładów, które pracują w systemie zmianowym. Opel zapewniłby pasażerów 2-3 razy dziennie, a nie non stop.
O Oplu piszę tylko dlatego, bo tam jest miejsce na pętlę. Na osiedlu w miejscu obecnej może być z tym trudno, choć gdyby skosić trawnik przy Biedronce i kawałek pętli autobusowej może by się miejsce znalazło.


PS. Czy to wyświetlanie ilości zmian posta można wyłączyć? Bo ledwo jakąś literówkę poprawię, a tu mi już liczy za zmianę. Potem mam ich z 10 na post Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Nie 22:49, 01 Lut 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Nie 22:50, 01 Lut 2009    Temat postu:

Będzie opcja Wink. Może niekoniecznie przedstawienia samych propozycji (to tylko ewentualnie jako np możliwości, zabawę, chęć zmuszenia do myślenia - bo niestety nikt z nas nie jest fachowcem w tej dziedzinie). Ale przede wszystkim ważne byłoby zarysowanie całej idei i przedstawienie wątpliwości popartych argumentami szerszymi, niż "Frankiewicz znowu chce nam obciąć tramwaje, a wpuścić TIRy". I przede wszystkim zmusić władze do przedstawienia, na czym tak naprawdę się opierają.

@Ormo: dalej nie widzę Wink

@Kwarek: I'll do my best Wink edit: chyba się nie da :/


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Nie 22:55, 01 Lut 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michal



Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:54, 01 Lut 2009    Temat postu:

kaspric napisał:
Ormo, nie otwiera mi się Razz


niemożliwe, sprawdz na Operze lub IE Razz

jeszcze raz link bez BBCodu Razz :

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Nie 23:10, 01 Lut 2009    Temat postu:

^^ używam Opery Razz. Na IE poszło.

Co do uwag, trochę się poczepiam Wink. Primo: trasa czerwona nie ma sensu. To jest trasa, która nie ma prawa (z racji przebiegu) być szybszą od autobusu. Szobiszowice są takim kierunkiem, gdzie tramwaju się rozsądnie pociągnąć po prostu nie da. Alternatywą jest właśnie tramwaj po torach - co daje nam możliwość dotarcia do Łabęd w ok 5-10minut, to jest realny zysk!
Linia na Zatorze - niespecjalnie widzę, gdzie byś chciał ją pociągnąć Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michal



Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:11, 01 Lut 2009    Temat postu:

dlatego jak "pisałem" to jest propozycja do obgadania, podaj maila na pv Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez michal dnia Nie 23:12, 01 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Pon 9:52, 02 Lut 2009    Temat postu: :)

Kwarek napisał:
Cytat:
Zrobić tam duży przystanek autobusowy. Wychodziłyby stamtąd linie autobusowe w kierunku Łabęd, Starych Gliwic, Brzezinki, KSSE, a nawet linia autobusowa jeżdżąca po obwodnicy na wybranych odcinkach tak by łączyła osiedla bez wjazdu do centrum (coś jak 217).
Jak ja uwielbiam linie po 2 przystanki Wink To już lepiej dociągnąć ten tramwaj po Kozielskiej i Żabińskiego do Opla, nawet jednotorem (mijanka przy Wiejskiej, potem na osiedlu 2 tory, miejsce powinno się znaleźć) i wywalić wszystkie linie prócz 259 i 57, które wtedy puścić przez SSE. 186 może zostać, bo obsługuje zupełnie inny rejon świata.


Zgodzę się, że można przedłużyć linię do oś. Waryńskiego i aby stamtąd kursowały autobusy do Brzezinki, KSSE, Łabęd itp. ale nie uważam by był sens ciągnąć ją do Opla. Jak już zresztą wspomniał Kaspric w zakładach przemysłowych jest praca zmianowa toteż zakład dostarcza potoki ludzi o konkretnych porach, a nie od równomiernie od rana do wieczora.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pon 14:07, 02 Lut 2009    Temat postu:

Waryńskiego, moim zdaniem, to już za daleko. Nie jest to jakieś olbrzymie osiedle, a po drodze też nic ciekawego nie ma. Moim zdaniem wystarczyłaby linia w okolice ul. Chemicznej, gdzie (po drugiej stronie ul. Kozielskiej) ma wkrótce wyrosnąć całkiem spore osiedle. Z Waryńskiego, natomiast, puściłbym autobus przez Kozielską, Chemiczną (przesiadka na tramwaj) i Edisona na Kopernik (przez nową estakadę; przesiadka na SKM) i dalej przez Oriona, Toszecką i Myśliwską na Obrońców Pokoju. Osobny autobus (takie 93) jeździłby z Brzeiznki przez Strefę do Łabęd (też przesiadka na SKM). Kompletu linii w tym rejonie uzupełniałby jeszcze 186 z Łabęd przez Łabędzką, Chemiczną (przesidka na tramwaj), Kozielską, Styczyńskiego, Daszyńskiego i dalej na Sikornik (docelowo również przesidka na tramwaj), Trynek i Nowe Gliwice (tu też pewnie kiedyś tramwaj).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
k.kowalski



Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stare Gliwice

PostWysłany: Pon 14:19, 02 Lut 2009    Temat postu:

m966 rzeczywiscie samo warynskieog to nic duzego, ale obok masz/bedziesz mieć jeszcze TBS, Radosne, odsiedle przy fitness clubie, Miasto Ogród, Tesco i KSSE. To odnosnie tego ze nie ma tma nic ciekawego ;d.

Sadze ze ew petle mozna by zrobic na tym terenie przy rondzie na kozielskiej/andersa. Na stare gliwice tramwaju nie da sie chyba pociagnac no bo ktoredy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Pon 14:38, 02 Lut 2009    Temat postu: :)

Uważam, że rzeczywiście dobrze pociągnąć nitkę tramwajową do oś. Waryńskiego. Nawet jeśli teraz nie mieszka tam dużo ludzi to jest to rozwojowy obszar. Poza tym patrząc z punktu widzenia samych mieszkańców tego osiedla to już lepiej niech ich dowozi na miejsce. A nie tak, że wszyscy mieszkańcy (kilka tyś.) musieli by przesiadać się z tramwaju by przejechać 1 przystanek na osiedle. To tak jakby część autobusów jadących na Kopernik ulicą Toszecką zatrzymywała się przy Bartłomieju lub trochę dalej. Lepiej niech ta pętla byłaby przy osiedlu (lecz nie na Chemicznej lecz z drugiej strony przy pętli autobusowej). Nawet jeśli nie jest ono wielkie. Chociaż przyznaje, że może być problem z wytyczeniem jej dogodnego przebiegu na Starych Gliwicach.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Robak dnia Pon 14:41, 02 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwachu89



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 14:53, 02 Lut 2009    Temat postu:

Jednotor na Waryńskiego to moim zdaniem niezbyt szczęśliwe posunięcie. No bo którędy go tam puścić. Jeżeli w ogóle rozmawiamy o tramwaju to wg mnie on ma tylko jedną możliwość. Trasa w ciągu ul. Kozielskiej. Innej opcji nie ma. Trasa przez Łabędzką miałaby raczej mizerne zapełnienie a to z uwagi na to że już teraz po Żabińskiego jeżdżą 2 linie a po kozielskiej 4. Jednotor musiałby iść środkiem jezdni (no chyba żeby zlikwidować jakiś chodnik ale nie wiem czy to wchodzi w grę) poza tym przy wypuszczaniu ludzi na przystanku mogłoby dochodzić do niebezpiecznych sytuacji ponieważ samochodzy raczej szybko jadą po tej drodze a ludzie ze środka jezdni musieliby się dostać na jej krawędź i tu mogłyby powstać poważne zagrożenia dla zdrowia. Dlatego tramwaj na waryniola tak, ale tylko przy dwutorze.
P.S.
Mam nadzieję że nie napisałem za zawile xD...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 16:14, 02 Lut 2009    Temat postu:

@m966: Sam wrzucałeś przecież wyliczenia, z których wynika, że Stare Gliwice mają mniej więcej tyle samo mieszkańców, co Wójtowa Wieś. Tylko wydaje mi się, że mają dużo mniejszą powierzchnię, więc ludność jest bardziej skoncentrowana. Poza tym te 4 linie autobusowe jednak tu jeszcze jeżdżą, a KZK nie przepuściłby okazji, by coś wyciąć. Wink To co proponujesz to niestety jest pogorszenie oferty, a nie jej poprawienie, i jako mieszkaniec Waryńskiego muszę zaprotestować. Kosztem pasażerów którzy już są, chcesz zrobić połączenie z którego potencjalni pasażerowie dopiero będą mogli korzystać, o ile tacy w ogóle będą. A co jak UM się rozmyśli i przeznaczy te tereny na kolejną fabrykę, czy zostaną dalej pola? Albo będą tam mieszkać ludzie, którzy poza własnym autem świata nie widzą Wink Tu już pasażerowie są i należy o nich dbać, a nie przejmować się kimś, kogo może nie być. Wink
To będzie tramwaj kończący przed osiedlem, do którego nikomu nie będzie się chciało podjeżdżać dwóch przystanków i każdy kto może wybierze samochód. Ja generalnie jestem wrogiem przesiadek co 3 przystanki, bo jest to bez sensu i zniechęca pasażerów. W takim wypadku, to wolałbym już wcale nie mieć tego tramwaju i te 4 linie do centrum. Wiem, że mogę być nieobiektywny, ale przeciętny pasażer w rzeczywistości jest nieobiektywny. Wink

@Robak: Dokładnie. Jak najbardziej się z tym zgadzam.

@kwachu89:
Ja ten przebieg widziałbym tak: Najpierw po obecnym parkingu ogródków, potem przystanek w miejscu pola i dalej po tej samej stronie Kozielskiej aż do przystanku na Wiejskiej, cały czas jeden tor. Tam przystanek i mijanka , a potem znowu jednotor aż do skrętu w Żabińskiego. Potem po wschodniej stronie ulicy aż do pętli autobusowej 2 tory i potem trzebaby znaleźć gdzieś miejsce na pętlę tramwajową. Nie wiem, może na górce po wysypisku, może na obecnej, może w Oplu. Tu już nie mam pomysłu. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwachu89



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:53, 02 Lut 2009    Temat postu:

@kwarek
To się działkowicze ucieszą jak im parking zabierzesz Wink ... Czyli proponujesz jednotor w miejscu gdzie obecnie jest chodnik? I gdzie w takim razie miejsce na mijankę przy przystanku na Wiejskiej. Fakt że tam jest koło przystanku jakiś plac ale nie wiem jak tam z własnością gruntów. Generalnie jeżeli tą mijankę uda się jakoś koło wiejskiej umieścić to ja nie widze powodów dla których trzeba by robić dwutor po Żabińskiego. Pętla nie zawsze musi być można by kupić wagony dwusystemowe i wtedy problem by sie rozwiązał. Tramwaj Plus we wrocku ma mieć właśnie takie rozwiązanie z tym że tam to jest bezsensu ale to dyskusja nie na ten temat xD...

EDIT: Tutaj macie zdjęcie takiej właśnie krańcówki. Co prawda porjekt dotyczy całej linii tramwajowej ale mi raczej chodzi o zdj. nr 24
[link widoczny dla zalogowanych]
Oczywiście takie rozwiązanie (tramy dwusystemowe) jest droższe od normlanych jednokierunkowców Wink ale w tej sytuacji wydaje mi się rozsądną opcją.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kwachu89 dnia Pon 17:20, 02 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Pon 17:44, 02 Lut 2009    Temat postu:

Fakt, ciekawe rozwiązanie, ale na pierwszy rzut oka trochę nad wyrost. W Sosnowcu zachowała się jeszcze pętla trójkątna, która zajmuje niedużo miejsca (przypomina manewr zawracania samochodu na prostej drodze "na 3"). Lecz na Waryniaku miejsce na pętle by się znalazło. A miejsce wewnątrz można by ciekawie zagospodarować.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Pon 19:02, 02 Lut 2009    Temat postu:

Hmmm wszystko rozbija się o podejście do tramwaju. IMO tramwaj powinien być środkiem nadrzędnym nad autobusem, czyli takim, do którego dowozi się ludzi (na przesiadkę). I w tym momencie częstotliwość kursowania tramwaju powinna być po prostu jak największa - co np 5 minut. I generalnie taka częstotliwość raczej wyklucza jednotory. Jednotory nigdy nie są dobrym rozwiązaniem, bo mocno ograniczają możliwości rozbudowy lini czy zwiększenia częstotliwości, a przez kolizyjność powodują opóźnienia.
System przesiadkowy nei jest zły, potrzebuje tylko dwóch warunków:
1. Duża częstotliwość nadrzędnego środka transportu
2. Dobre węzły przesiadkowe, najlepiej w całości zadaszone

Waryńskiego jest dużym osiedlem i byłby sens pociągnąć tam linię, ale jest zasadniczy problem - nie ma gdzie. IMO tutaj w grę wchodziłoby tylko premetro.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Pon 20:20, 02 Lut 2009    Temat postu: :)

Kaspric, mam pytanie. Czy ktoś z Twojej rodziny lub najbliższego otoczenia ma firmę, która buduje premetro? Mocno za nim lobbujesz Very Happy hehe Oczywiście żartuje Smile
A tak na poważnie to masz rację, że przydałoby się zadaszenie na węźle przesiadkowym i co ważniejsze duża ilość połączeń. I da się to spokojnie zapewnić. Bo duża ilość połączeń to pojęcie względne adekwatne do potrzeb. W przypadku Waryniaka, Brzezinki i KSSE nie ma potrzeby by tramwaj dojeżdżał do pętli obsługującej te dzielnice co 5 min. Wystarczy co 10 min. Tak samo jak wystarczy by na pętle na Wójtowej Wsi dojeżdżał tramwaj co 10 min. A jeśli spojrzymy na odcinek tramwaju od ul. Kościuszki do centrum, gdzie ruch będzie się odbywał naprzemienie co 5 min przez tramwaje z Waryniaka i z Wójtowej to wówczas wszystko jakby nabiera wyglądu zgodnego z szablonem. Czyli aby w centrum często jeździło, a poza centrum może być mniej i rozchodzi się gałązkowo jak w drzewku Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 25, 26, 27  Następny
Strona 14 z 27

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin