Autor |
Wiadomość |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 0:07, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Ale jak niskopodłogowy dwusystemowiec miałby z kolei korzystać z wysokich peronów kolejowych?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Śro 0:10, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Cóż, musiałby po prostu z nich nie korzystać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
OczeQ
Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z kątowni
|
Wysłany: Śro 0:12, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | Ale jak niskopodłogowy dwusystemowiec miałby z kolei korzystać z wysokich peronów kolejowych? |
To już nie jest problem producenta taboru
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Robak
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Kopernik
|
Wysłany: Śro 0:16, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Z racji, że ten tramwaj miałby mieć około 6 przystanków w tym 2 perony dworcowe to łatwiej zrobić coś z peronami (albo zbudować przystanki np. przy ostatnim torze 4 peronu tak by tramwaj miał swój, niski peron albo niech się zatrzymuje przed (za peronem) .... w wielu miastach można też napotkać na rozwiązania, że część peronu jest wysoka, a część (może z braku kasy lub braku zapotrzebowania) niska. W Gliwicach też tak można zrobić. Poza tym budowa wysokich peronów zawsze będzie drożna niż niskich Choćby niewiele to zawsze.
Przyszła mi właśnie myśl ... ciekawe czy można wykorzystać perony techniczne na dworcu głównym ...one mają idealną wysokość ... może by się to jakoś dało rozwiązać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
OczeQ
Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z kątowni
|
Wysłany: Śro 0:21, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Po prostu otworzyć drzwi od strony tego peronu i po kłopocie....
Fajnie się tak pisze, ale jak dla mnie, to ten artykuł to,czyste science-fiction (czyt. nie uwierzę, puki nie zobaczę).
A tak wogóle to kiedy są wybory, bo coś mi już kiełbachą zalatuje...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Robak
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Kopernik
|
Wysłany: Śro 0:27, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Wybory są ... do Europarlamentu
A co do otwarcia drzwi z drugiej strony to nie takie chop siup ... trzeba zadbać o bezpieczeństwo by odległość od krawędzi była odpowiednia, zorganizować bezpieczne zejście z peronu itp. Ale mamy farta bo takich peronów technicznych to ze świeczką szukać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 0:38, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
OczeQ napisał: | Fajnie się tak pisze, ale jak dla mnie, to ten artykuł to,czyste science-fiction (czyt. nie uwierzę, puki nie zobaczę). |
No jest w tym wszystkim sporo niewiadomych. Ja bym chętnie rzucił okiem na to studium wykonalności.
PS. A wybory w 2010.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
megaziom
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 953
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 17:21, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Na stronie UM jest link do wywiadu prezydenta dla radia... chyba Katowice - co do terminu oddania nowego polaczenia Labedy -Sosnica - prezydent mowi ze chcial by to zrobic jak najszybciej ale czy to bedzie kwestia miesiecy czy kilku lat tego nie wie lecz jego zdaniem " da sie to zrobic w miare szybko ,czyli "W ROK" powinna taka linia funkcjonowac "
ja rowniez naleze do tych co musza zobaczyc zeby uwierzyc
osobiscie jednak wolal bym zeby szynobus jechal na Trynek - czy istnieje jeszcze kwestia wyboru trasy czy kierunek Sosnica jest przesadzony ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez megaziom dnia Śro 17:32, 11 Mar 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 17:55, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Kierunek jest przesądzony, bo szynobus pojedzie tam, gdzie są tory, a te są tylko w Łabędach i Sośnicy. Dobudowa nowych torów to jest na razie pieśń przyszłości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 19:30, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
W rok? A to się wogóle da tak szybko zrobić? A co z taborem? Oczywiście rozumiem że prezydent chciałby oddać tą linię do użytku tuż przed wyborami ale obiektywnie patrząc jest to mało możliwe ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 20:00, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Na razie realizowany jest najprostszy pomysł, nad którym sam się kiedyś zastanawiałem, czy to możliwe. KZK GOP zleca przewozy na trasie Sośnica-Łabędy PKP PR. Dokładnie na tej samej zasadzie, jak Tramwajom Śląskim. Dzięki temu mamy wspólny bilet, a na trasę wyjeżdżają - i tu jest słaby punkt tego pomysłu - EN57. Krótko mówiąc, kolej, ale nie na zlecenie marszałka, ale prezydenta miasta (a formalnie KZK GOPu). Tak zrozumiałem w tej radiowej rozmowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Śro 20:07, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Powiem tak - na krótką metą to oczywiście zły pomysł nie jest. Ale obawiam się, że paradoksalnie przyniesie wszystkim zainteresowanym... pogorszenie komunikacji. Będą pociągi, ale będą jeździły rzadko, do tego obcięte zostaną połączenia do Łabęd KZK, więc straci Przyszówka i zachodnia część Kopernika. Tak nietety może być :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Robak
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Kopernik
|
Wysłany: Śro 20:41, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Byłem dziś w UM zapytać o tą koncepcję bo Gazeta Wyborcza napisała, że rzecznik opierał się o wyniki analizy. Jest to w prawdzie wstępna koncepcja jeszcze nie do publikacji więc szkoda. Ale osobiście nie wierze, że ruszą tak szybko. Zanim w ogóle perony postawią. Jestem przekonany, że nie dadzą rady.
Czy ja wiem czy aż tak się muszą spieszyć na wybory. Kaspric słusznie zauważył, że taki pociąg to raczej żadko będzie kursował (w końcu na wielu trasach w PL zespoły trakcyjne zastępuje się szynobusami bo zespoły są droższe w eksploatacji). A wyborcom i tak już się trochę przypodobali kupując kolejne Solarisy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 20:50, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Ale tu w grę wchodzi, niestety, łatanie poparcia po ewentualnej likwidacji tramwajów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Robak
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Kopernik
|
Wysłany: Śro 20:59, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Zgoda, tak może być. Może efekt nawet będzie większy bo nowa linia obsługiwała by więcej osób. Ale wielu ludzi nie zdaje sobie sprawy kto i za co odpowiada w mieście. Władza pewnie będzie się tym chwalić, że to oni zrobili. Ale cześć ludzi, wsiadając do pociągów należących do kolei, może odnieść wrażenie że to kolejarze się wzięli do pracy.
Na szczęście nie dojdzie do likwidacji tramwajów, prawda ;>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|