Autor |
Wiadomość |
Qwe
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 19:25, 22 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Wiem, że zabrzmi to śmiesznie, ale najbardziej podobają mi się te zdjęcia z Brest. Czemu? Bo w tych zdjęciach najbardziej widzę zwycięstwa (dwa pierwsze) i plac Mickiewicza (3 zdjęcie - jakby popatrzeć to po prawej byłby plac, a po lewej szkoła muzyczna). Hm, gdybym miał chwilę czasu to bym to przerobił ładnie (przerabiając całe tło wizualizji) i zobaczylibyśmy, jakby ten tramwaj wyglądał na dobrze zrobionym "gliwickim" zdjęciu w photoshopie
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Qwe dnia Nie 19:26, 22 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Nie 19:37, 22 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Qwe znajdź czas i zrób to, dodałem Cię do grupy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
megaziom
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 953
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 20:03, 23 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Po dzisiejszym wywiadzie z Jarzebowskim nie mam pytan
Wyglada na to ze chyba w calym GOPie deptakow z tramwajem byc nie moze - mamy gdzies ulice szerokosci 100-150 m jak w Debreczynie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Pon 20:15, 23 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Hmmm, małe światełko w tunelu w tej wypowiedzi to końcówka - że jeśli po analizach okaże się, że nie mają racji, to nikt się nie będzie upierał. Oczywiście nie jest tak różowo z tym upieraniem się pewnie , ale mamy ładne argumenty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 20:24, 23 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Nie wiem czy śledzicie równolegle WPK i okolice, więc przekleję tutaj linka - odpowiedź KZK GOP na pismo KMTM dotyczące likwidacji T12 w Chorzowie. [link widoczny dla zalogowanych]
Zastąpiono tramwaj autobusem i nagle wychodzi, że z tramwaju co 14 minut się zrobił autobus co 10-15. Jak to czasem odpowiednio licząc można omijać niewygodne tematy. "Made in KZK GOP".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wix
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Pon 21:14, 23 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
^^ standardowe mydlenie oczu w wykonaniu KZK
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
OczeQ
Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z kątowni
|
Wysłany: Śro 13:17, 04 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Nowy MSI i końcówka tekstu o średnicówce:
...pociągi, autobusy, taksówki...
...po ul. Zwucięstwa może kursować pojazd wahadłowo wożący pasażerów w jedną i druga stronę...
No przecież to się nóż w kieszeni otwiera
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Robak
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Kopernik
|
Wysłany: Sob 18:57, 07 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Wlasnie przyszla mi na mysl pewna refleksja. Czytalem stary artykul z MSI (nr 7/2008) o rozbudowie lotniska w Gliwicach. Fajnie, ze maja takie plany. Ale to co przykulo moja uwage to ostatnie zdanie:
"Istnienie lotniska to dla każdego miasta spora nobilitacja – podsumowuje Zygmunt Frankiewicz". Fakt, ale posiadanie nowoczesnego tramwaju to chyba takze ciekawa rzecz, prawda?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
martinextra
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice (Obr. Pokoju)
|
Wysłany: Wto 20:11, 10 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
w nowym rynkowym [link widoczny dla zalogowanych] sa wypociny Moszyńskiego na temat tramwaju... Coraz bardziej mnie to przeraza co oni zaczynaja wygadaywac. Argumenty ze trawmaj sie zatrzymuje i przez to samochody b. trują to jakas paranoja. Chyba czas bys ie tym powaznie zajac. Przegladalem opinie na temat i wszystkie sa negatywne w stosunku do Moszynskiego. Moj glos na pewno nie zostanie na niego oddany chociaz w sumie moze lepiej zeby spakowal walizy i wyjechal do Brukseli....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
OczeQ
Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z kątowni
|
Wysłany: Wto 23:02, 10 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
ręce i cycki opadają...
brak słów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Robak
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Kopernik
|
Wysłany: Wto 23:34, 10 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Zamiast budować nową linię tramwajową, miasto chce wykorzystać istniejące już tory kolejowe. Mógłby po nich jeździć szynobus łączący Łabędy z Sośnicą.
Połączenie północno-zachodnich dzielnic z centrum miasta, a dalej z Trynkiem bądź Sośnicą to pomysł nienowy. Do tej pory miasto zastanawiało się nad tramwajem. W planach miało poprowadzenie nowej linii łączącej os. Kopernika z Trynkiem, gdzie ma powstać hala widowiskowo-sportowa Podium.
Nawet w czasach prosperity projekt budził niemałe emocje, głównie za sprawą ceny. Koszt położenia 14,5 km torów oszacowano aż na 118 mln zł! - Nie ma się co czarować. Takich pieniędzy nikt dzisiaj nie wyłoży - mówi Marek Jarzębowski, rzecznik gliwickiego magistratu.
Dlatego miasto wybrało o wiele tańsze rozwiązanie. Do połączenia peryferyjnych dzielnic chce wykorzystać istniejące już i częściowo nieużywane tory kolejowe. Mógłby po nich kursować miejski szynobus. Trasę zaczynałby w Łabędach i przez os. Kopernika dojeżdżałby do dworca kolejowego, a stamtąd do Sośnicy. - W ten sposób połączylibyśmy ogromne osiedla, które są sporymi generatorami ruchu. Na każdym z nich mieszka od 15 do 20 tys. ludzi, którzy teraz są skazani na autobusy - wyjaśnia Jarzębowski. - Zleciliśmy przygotowanie wstępnego studium takiego rozwiązania i wyniki są bardziej niż obiecujące - dodaje.
Szynobus miałby się zatrzymywać na pięciu-sześciu kluczowych przystankach, z których dwa już istnieją - w Łabędach i na dworcu głównym. - Resztę będziemy musieli zbudować, ale nie są to ogromne koszty. Teraz projekt trzeba przedyskutować z radnymi i mieszkańcami i jeśli zostanie zaakceptowany, możemy rozpocząć rozmowy z koleją - mówi Jarzębowski.
Prof. Kazimierz Kłosek, kierownik Zakładu Dróg i Kolei Politechniki Śląskiej w Gliwicach, przypomina, że stworzenie szybkiej miejskiej kolei kursującej po torach kolejowych to pomysł, który pojawił się kilkanaście lat temu. W planach było połączenie w ten sposób całej aglomeracji. - Bardzo dobrze, że Gliwice do tego wróciły. Tym bardziej że na Górnym Śląsku mamy najgęstszą sieć kolejową w Polsce. Większość torów leży odłogiem i grzechem byłoby tego nie wykorzystać. Takie rozwiązanie sprawdza się w całej Europie - podkreśla prof. Kłosek.
Również ze strony kolei miasto nie powinno napotkać na sprzeciw. - Od 2001 roku Polska przyjęła unijne prawo, które umożliwia korzystanie z torów kolejowych wszystkim podmiotom. Miasto musi najpierw wystąpić o licencję do Urzędu Transportu Kolejowego, a później dogadać się z Polskimi Liniami Kolejowymi w sprawie stawki dostępu - wyjaśnia Michał Wrzosek, rzecznik prasowy PKP, i podaje przykład takiego rozwiązania ze stolicy. Na takich zasadach od 2005 roku kursuje warszawska Szybka Kolej Miejska.
Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Robak
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Kopernik
|
Wysłany: Wto 23:41, 10 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Ciężka sprawa z miejskim szynobusem. On ma przecież wysokie zawieszenie. Jeśli wjedzie w perony dworca to się tego nie odczuwa ... ale wyobrażacie sobie jak musiałyby wyglądać przystanki w obrębie miasta? To takie nieduże rampy. Uważam, że to powinien być tramwaj dwusystemowy niskopodłogowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Wto 23:59, 10 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Tramwaje dwusystemowe też mają wysokie zawieszenie. Muszą być wyposażone w rozkładane schodki. Nie ma niskopodłogowych dwusystemowców.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Śro 0:05, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Wszystko jest, tylko trzeba zamówić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
OczeQ
Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z kątowni
|
Wysłany: Śro 0:05, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | Nie ma niskopodłogowych dwusystemowców. |
co nie zmienia faktu że, teoretycznie, można coś takiego wyprodukować...
Dolna skrajnia taboru kolejowego to tylko ok. 2cm*. od główki szyny, więc przeciwwskazan pod tym względem nie ma. Bardziej obawiałbym się wymaganej sztywnosci (solidności) pojazdu w hipotetycznym bliskim spotkaniu ze 100% pojazdem kolejowym. Stąd może wynikać większa masa i pancerność konstrukcji (odpowiednio wytrzymała konstrukcja/rama pojazdu)
* - Przepraszam co do skrajni:
38mm powyżej główki szyny pomiędzy szynami;
55mm powyżej główki szyny po zewnętrznej stronie szyn
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez OczeQ dnia Śro 0:10, 11 Mar 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|