Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Transport szynowy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 25, 26, 27  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Nie 8:18, 08 Cze 2008    Temat postu: Paliwo

A orientujecie się ile zużywają pojazdy komunikacji miejskiej? Możne znacie/macie jakąś tabelę ile średnio paliwa zużywa np.: autobus krótki, ile autobus przegłubowy, ile tramwaj, samochód osobowy itp. To byłoby bardzo ciekawe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Nie 8:19, 08 Cze 2008    Temat postu:

Ps. Poza tym nie dodał pan prezydent, że paliwo dla Tramwaju człowiek jest w stanie wyprodukować w różny sposób, a paliwem dla autobusu nadal pozostaje benzyna/ropa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Nie 10:14, 08 Cze 2008    Temat postu:

^^ do tej tabelki jeszcze bym dodał autobusy z napędem hybrydowym - to wydaje się być przyszłość komunikacji miejskiej, ale jak naprawdę tutaj wygląda spalanie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Pon 10:46, 09 Cze 2008    Temat postu: Re: Rampa

m966 napisał:
Robak napisał:
A w takim razie co z obecną rampą towarową, która jest w miejscu, gdzie m966 planujesz dworzec autobusowy i parking?


Tzn. nie zauważyłem nigdy, żeby ona była w ogóle wykorzystywana. A ty zauważyłeś?



Dziś znów na rowerku przejeżdżałem obok rampy w Łabędach i zauważyłem, że tym razem przerzucali węgiel z wagonów na ciężarówki. To kolejny dowód, że jest ona eksploatowana


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Pon 10:48, 09 Cze 2008    Temat postu:

A czy widzieliście tablice na dworcu w Łabędach? Jest na niej napis: GLIWICE LABEDY. Czyżby to made in China i zabrakło autorom polskiej czcionki Razz hehe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwachu89



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:23, 11 Cze 2008    Temat postu: Re: Paliwo

Robak napisał:
A orientujecie się ile zużywają pojazdy komunikacji miejskiej? Możne znacie/macie jakąś tabelę ile średnio paliwa zużywa np.: autobus krótki, ile autobus przegłubowy, ile tramwaj, samochód osobowy itp. To byłoby bardzo ciekawe.


To jest wszystko zależne... Marki autobusów są różne no i przede wszystkim bardzo duże znaczenia ma linia... Jak coś znajdę postaram się wrzucić...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Śro 19:45, 11 Cze 2008    Temat postu: Re: Paliwo

Robak napisał:
A orientujecie się ile zużywają pojazdy komunikacji miejskiej? Możne znacie/macie jakąś tabelę ile średnio paliwa zużywa np.: autobus krótki, ile autobus przegłubowy, ile tramwaj, samochód osobowy itp. To byłoby bardzo ciekawe.


Nie wiem, jak autobus krótki, ale nasze 18-metrowe Solarisy palą ok. 45-48 l/100 km, a samochód osobowy (średniej klasy) tak ok. 7 l/100 km.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Śro 20:51, 11 Cze 2008    Temat postu: + i -

No, to mamy już jakiś pkt odniesienia. Zakładając, że w autobusie takim mieści się 46 osób (miejsca siedzące, łącznie wg danych producenta wchodzi ich do autobusu blisko 170). W takim razie na jednego pasażera spala się nieco ponad litr paliwa (ok. 1,2 litra). A zakładając, że w te same osoby jechały by samochodem. Często się zdarza, że wielu ludzi do pracy jeździ w pojedynkę. Więc w przybliżeniu policzmy, że 46 samochodów w mieście spaliłoby na 100 km około 322 litry paliwa. Uwzględniając, że jednak niektórzy jeżdżą w 2, 3 osoby to powiedzmy, że zużywają one łącznie ok 240 litrów (zakładając, że 11 osób pojedzie z kimś). To daje nam około 5,2 litra paliwa ;/
Lecz przypominam, że do autobusu może zmieścić się znacznie więcej osób (miejsca stojące).

To przyczyniłoby się rzecz jasna do zmniejszenia korków, autobusy dojeżdżałyby punktualniej na przystanki. Taaa ... tyle idei ... ale jak to zrobić by rzeczywiście grało? Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wix



Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Śro 23:19, 11 Cze 2008    Temat postu:

^^ To strasznie trudny temat. Jest kilka czynników, komunikacja musi być w miarę nowoczesna i wygodna (czyli nieprzepełnione autobusy, dobrze wentylowane, z miękkimi siedzeniami), PUNKTUALNA (w obie strony, moim zdaniem odjazd przed czasem jest gorszy niż spóźnienie), elastyczna i w miarę sensownie usytowana i skomponowana względem miejsca zamieszkania i pracy (czyli do 1 przesiadki, niezbyt duże kawałki do przejścia).

To ostatnie jest bardzo ważne, bo ludzie zrobili się wygodniccy (ja takich nazywam "wozizadami"). 10 minutowy spacer to już problem, lepiej przecież podjechać autem. A aktualny układ linii powoduje, że wiele miejsc jest kiepsko skomunikowanych (patrząc na kryterium <10 minut dojścia). Niby prawie wszędzie są jakieś przystanki, ale jak się spojrzy na trasy linii to dojazd tam wiąże się często z iście kretyńskimi przesiadkami (np. od strony Knurowa itp. do UM musimy drałować z Placu Krakowskiego/Piastów lub właśnie na pl. Piastów przesiadać sie na coś jadącego za UM - a jakie jest skoordynowanie linii to każdy wie). Boję się, że nikt się w najbliższych latach nie odważy podjąć ryzyka poprawy tego stanu rzeczy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 10:43, 12 Cze 2008    Temat postu:

Ale autobusy mamy coraz lepsze. Śmiem twierdzić, że po Gliwicach jeździ obecnie najlepszy tabor w całym województwie (ew. Częstochowa może trochę rywalizować ze swoimi Mercedesami).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Czw 16:30, 12 Cze 2008    Temat postu: :)

Nie wiem jak inne rejony naszego województwa, ale uważam, że w GOP'ie to i owszem, mamy zdaje się najlepszy tabor. Zaimponował mi niedawny zakup kilkunastu Solarisów długich Smile Trochę to kosztowało, ale warto. Ostatnio, jadąc na rowerze wyprzedził mnie stary Ikarus (konkretnie linii 197). Właśnie wyjeżdżał z zatoczki więc kierowca dość dużo gazu użył. Wyobraźcie sobie sami jaka czarna chmura mnie spowiła. W takich momentach motto: "sport to zdrowie" traci jakiekolwiek znaczenie Razz Ale dzięki Solariskom to się zmienia <ok> SUPER!

Ps. Zdaje się, że najgorszy jest w Będzinie. Studiuje w Sosnowcu na WNoZ'ie, skąd często do Katowic jeżdżę autobusami będzińskimi. Spróbujcie, warto Very Happy Czasem to przygoda życia Razz Kiedyś czytałem w gazecie, że prawdopodobnie mają najgorszy tabor w Polsce Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 20:47, 12 Cze 2008    Temat postu: Re: :)

Robak napisał:
Kiedyś czytałem w gazecie, że prawdopodobnie mają najgorszy tabor w Polsce Smile


To nie prawda. PKM Sosnowiec coś tam na składzie jeszcze ma. Też mieli niedawno (jednrazowy) zakup 70 nowych autobusów (głównie krótkich). Najgorsze rzeczy to się dzisiaj dzieją na bliskiej północy. W Bytomiu i w okolicach Tarnowskich Gór. Po upadku PKMu Bytom, rozpierzchli się tam różni prywaciarze, z których większość jeździ jakimiś totalnymi zabytkami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Czw 23:11, 19 Cze 2008    Temat postu:

Trochę wrócę do tematu tramwajów. Tak ostatnio interesowałem się nowym taborem i uświadomiłem sobie kolejną przewagę metra/SKM nad zwykłymi tramwajami. Składy nie muszą być niskopodłogowe - wsiada się na peronach.
Wbrew pozorom to całkiem spora zaleta - niska podłoga oprócz zalet ma też wady, zwłaszcza ograniczenie miejsca w środku. Oczywiście nie wszędzie, ale np w takiej Pesie jest po prostu ciasno:



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OczeQ
Gość





PostWysłany: Sob 10:46, 21 Cze 2008    Temat postu:

kaspric napisał:
niska podłoga oprócz zalet ma też wady, zwłaszcza ograniczenie miejsca w środku. Oczywiście nie wszędzie, ale np w takiej Pesie jest po prostu ciasno:


Kasprić: producent wykonuje pojazd zgodnie z SIWZ i wszelkimi zachciankami nabywcy...
Żaden problem wstawić siedzienia w układzie 1+1 zamiast 2+1... Wszystko zależy od zamawiajacego pojazd Cool

pzdr.
OczeQ
Powrót do góry
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Sob 11:03, 21 Cze 2008    Temat postu:

OczeQ napisał:
kaspric napisał:
niska podłoga oprócz zalet ma też wady, zwłaszcza ograniczenie miejsca w środku. Oczywiście nie wszędzie, ale np w takiej Pesie jest po prostu ciasno:


Kasprić: producent wykonuje pojazd zgodnie z SIWZ i wszelkimi zachciankami nabywcy...
Żaden problem wstawić siedzienia w układzie 1+1 zamiast 2+1... Wszystko zależy od zamawiajacego pojazd Cool

pzdr.
OczeQ

Oczeq, nie mówię o układzie siedzeń, co samej szerokości pojazdu Wink. Akurat dałem jeszcze takie "lepsze zdjęcie" Razz, PESA ma jakiś system, że wszystkie urządzenia są w bokach pojazdu, efekt jest taki:



Bodajrze Bombardier ma to dużo lepiej rozwiązane (nie jako urządzenia w boku, tylko pod siedzeniami)




PS witam na forum - przyda się tu ktoś lepiej obeznany w temacie Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Sob 11:23, 21 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 25, 26, 27  Następny
Strona 5 z 27

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin