Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Kolej
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Nie 20:40, 02 Paź 2011    Temat postu:

Oby przejecie oznaczało jakąś nową jakość.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gilbertus86



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 8:43, 03 Paź 2011    Temat postu:

Nowa jakość - hmm, pod względem taboru na pewno jest skok przez epoki, co do reszty mam mieszane uczucia. W sobotę testowałem KŚ na trasie Gliwice - Batory - Gliwice. Z Gliwic pociag ruszył juz z 5 minutowym opóźnieniem, z Batorego podobnie niewielki poslizg, przy zakupie biletu nieco zamieszania, bo pani w okienku PR nie sprzeda, tylko odsyła już nieco zirytowana (chyba dlatego, ze pasazerowie złośliwie cały dzien do niej podchodza i chca zakupić bilet) do kiosku przed dworcem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Czw 14:21, 06 Paź 2011    Temat postu:

A propos Gliwice-Bytom, przydałby się taki kryzysowy Elf [link widoczny dla zalogowanych] Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 14:35, 06 Paź 2011    Temat postu:

Elegancki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ziutek997



Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grottgera

PostWysłany: Czw 14:44, 06 Paź 2011    Temat postu:

Super rzecz - właśnie takie składy mogłyby uczynić wiele linii rentownymi...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Śro 18:48, 16 Lis 2011    Temat postu:

Przejrzałem sobie nowy rozkład jazdy. W planach jest dorzucenie dwóch nowych pociągów do Warszawy: jeden TLK z Jeleniej Góry (odjazd z Gliwic ok 1 przyjazd do Wawy ok. 7) oraz jakiś IR z Wrocławia. W sumie będzie 6 połączeń.

Z innych ciekawostek, wzmocnione zostaną miedzy innymi kierunki na Jelenią Górę i Kielce/Lublin (w tym pociąg do Chełmu). Mniej będzie chyba jeździło za to na Szczecin czy Przemyśl.

PS. Czy ktoś reflektuje na przejazd do Gdyni przez Białystok?
[link widoczny dla zalogowanych] Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Śro 18:53, 16 Lis 2011    Temat postu:

TLK, TLK... mnie tylko klasa premium interesuje Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
proso2



Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 8:28, 17 Lis 2011    Temat postu:

m966 napisał:
Przejrzałem sobie nowy rozkład jazdy. ...ktoś reflektuje na przejazd do Gdyni przez Białystok?

Wydaje mi się, że do Gdyni, to chyba nikt nie pojedzie, ale dla tych, co potrzebują wysiąść gdzieś pomiędzy Białymstokiem a Olsztynem, to pociąg jest jak najbardziej potrzebny. Przed laty sam potrzebowałem takiego połączenia i musiałem tłuc się z przesiadkami, ryzykując, czy w ogóle znajdę miejsce siedzące po przesiadce w Olsztynie lub Warszawie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stachu



Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:17, 17 Lis 2011    Temat postu:

m966 napisał:
Czy ktoś reflektuje na przejazd do Gdyni przez Białystok?


To jest "Tour de Pologne".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Śro 15:46, 07 Gru 2011    Temat postu:

A jednak?
[link widoczny dla zalogowanych]

Mam mieszane uczucia - nie ma co ukrywać, że dla naszej metropolii nie jest to zła wiadomość, bo możliwe, że w efekcie będzie oznaczać np. modernizację linii Katowice - Wrocław do wyższego standardu, np 200km/h oraz większą ilość pociągów klasy premium (Wrocław -> Warszawa przez Katowice). Osobiście uważam, że powyższe jest warunkiem dla rezygnacji z programu KDP. Drugim jest udrożnienie alternatywnych szlaków - co nam po dostosowaniu linii do 160 i 200km/h, jeśli po tych samych trasach będą jeździć pociągi z V<120km/h w takiej częstotliwości, że będzie trzeba i tak ograniczać prędkości najszybszych składów?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Śro 16:10, 07 Gru 2011    Temat postu:

Cytat:
Za dwa może trzy lata na CMK będziemy jechać z prędkością 220-230 km/godz., a to już bardzo dużo - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Andrzej Massel.


Podoba mi się ta decyzja.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Śro 16:43, 07 Gru 2011    Temat postu:

Zastanawiam się, czy a propos rezygnacji z KDP moim zdaniem warto polobbować za zrobieniem szybkiej obwodnicy aglomeracji na trasie Wrocław-Kraków/Warszawa.
Chodzi o to, by szybkie pociągi zahaczały tylko o stacje węzłowe, a resztę mknęły te 160-200km/h. Znów wrócę do Japonii i tam tak fajnie jest to rozwiązane np. w Tokio - są 3 stacje, centralna i 2 na rogatkach. w GOP jest analogiczna sytuacja - zakładając stacje w Gliwicach, Katowicach i np. Zawierciu jest prosty układ. Jadąc np od zachodu dojeżdżasz do Gliwic i tu albo jedziesz dalej bez zwłoki do Warszawy (z V +- 160-200km/h), albo przesiadasz się na połączenia lokalne w kilku kierunkach (na Zabrze,RŚl / Bytom / Rybnik).
Może dałoby się dostosować tu trasę przez Makoszowy?...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Śro 18:34, 07 Gru 2011    Temat postu:

To co zarobisz na zwiększonej prędkości przez Makoszowy, stracisz pewne równocześnie na zwiększonej odległości. To już lepiej wybudować dodatkową parę torów przez Zabrze.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Śro 18:36, 07 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Śro 19:10, 07 Gru 2011    Temat postu:

^^ no niespecjalnie, to jest trasa dłuższa o ok 2km, czyli zakładając docelowe 120km/h na trasie przez Hebzie i 160km/h przez Makoszowy różnica jest +- 15min do 12min.
Ale nie o to tu się akurat rozchodzi:
- aktualnie trasa przez Hebzie ma być wyremontowana do standardu 80km/h
- docelowo 120km/h
- prowadzenie trasy o wyższych parametrach wymaga korekty łuków etc., a to odnosi się do wszystkich torów, a nie tylko 2 dodatkowych
- trzeba zrobić bezkolizyjne przebicia przez stacje, na których się nie zatrzymuje - inaczej to nie ma sensu, bo i tak na każdej stacji musiałby zwolnić - nie może przejeżdżać przy peronie 160km/h.
- tak szeroka przebudowa rozwaliłaby logistycznie przewozy pasażerskie w regionie na jej czas, wybranie innej trasy niż obecnie używana nie ma wpływu na przewozy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 7:31, 08 Gru 2011    Temat postu:

Pewnie masz rację. Co by nie było, mnie taki system urządza. Dopóki się będą te pociągi w Gliwicach zatrzymywać, to jest ok. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  Następny
Strona 18 z 22

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin