Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Transport szynowy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 25, 26, 27  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
k.kowalski



Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stare Gliwice

PostWysłany: Czw 21:41, 05 Lut 2009    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

o tym chyba nie wpsominalismy. skoro wydawane sa pieniadze na remot torowisk to po co likwidowac tramwaje?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwachu89



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:49, 05 Lut 2009    Temat postu:

No tak ale coś mieszko pisał że wycofali się z remontów i pieniędzy na tramwaj nie będzie... Przynajmnie narazie...
A tak gwoli ścisłości. Szynobusy są spalinowe a zaprezentowany przez ciebie EN81 to raczej EZT...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kwachu89 dnia Czw 21:52, 05 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Czw 21:51, 05 Lut 2009    Temat postu:

^^ no ale chyba z tego miasto zrezygnowało...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Czw 22:18, 05 Lut 2009    Temat postu:

Jakoś wątpię by korzystanie z torowiska PKP to dobry pomysł. Skoro mowa o budowie linii tramwajowej Łabędy - Sośnica opiera się o szynobusy na torach PKP to chyba jest to jakimś nieporozumieniem.
1. PKP co roku będzie nam narzucać kiedy może jeździć szynobus by to nie kolidowało z ich pociągami pasażerskimi a może i towarowymi.
2. PLK będzie co jakiś czas podnosić opłatę za eksploatację torów.
3. Dla szynobusów trzeba wyższe perony no i nie ma bata by kombinować z ewentualnym wpuszczaniem go w miasto.
Uważam, że szynobusy na torach PLK to słaby pomysł ;/

Uważam, że to co opisałem jest bardziej racjonalne -> tramwaj 2 systemowy. Z resztą nie pamiętam czy Mieszko czy Kaspric na swoich mapach z propozycjami zaznaczył linię wzdłuż torów z wejściem na teren Kopernika i z powrotem. Więc nie przemawia do mnie żaden szynobus.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwachu89



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:57, 05 Lut 2009    Temat postu:

Święta prawda. Z PKP raczej mało co się udało. Chciałbym wierzyć że w ten szybki tramwaj będziemy mniej dopłacać niż do tramwaju ale jakoś nie potrafię. Poza tym proces negocjacji może być trudny bo obawiam się że znowu (tak samo jak w sprawie dworca) trzeba będzie negocjować z więcej niż jedną spółką a to może się ciągnąć w nieskończoność...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 23:12, 05 Lut 2009    Temat postu:

Robak napisał:
1. PKP co roku będzie nam narzucać kiedy może jeździć szynobus by to nie kolidowało z ich pociągami pasażerskimi a może i towarowymi.
2. PLK będzie co jakiś czas podnosić opłatę za eksploatację torów.
3. Dla szynobusów trzeba wyższe perony no i nie ma bata by kombinować z ewentualnym wpuszczaniem go w miasto.
Uważam, że szynobusy na torach PLK to słaby pomysł ;/


1. Ale na trasie Łabędy-Sośnica osobówek jest jak na lekarstwo. Co godzinę w szczycie (mam na myśli magistralę strzelecką).

2. Ale za to nie będziemy musieli ich budować, ani utrzymywać.

3. Frankiewicz póki co nie myśli o wpuszczaniu ich w miasto, a wysokość peronów to rzecz drugorzędna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Czw 23:42, 05 Lut 2009    Temat postu:

m966 napisał:
3. Frankiewicz póki co nie myśli o wpuszczaniu ich w miasto, a wysokość peronów to rzecz drugorzędna.

Co jest błędem. Przykładowo w okolice JP2 jadę autobusem 20 minut. Nawet, jeśli pociągiem do centrum dostanę się w 5 minut, kolejne 15 musze przejść.
Jeszcze gorzej wygląda to z Polibudą. 5 minut jazdy szynobusem, 15 minut na piechotę - to są chore proporcje. To nie odcinek Sośnica-Łabędy jest najbardziej oblegany - powinny być odcinki Łabędy-Centrum i Sośnica-Centrum, przesiadka na odcinku Łabędy-Sośnica


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 0:11, 06 Lut 2009    Temat postu:

^^ Zakładam, że na dworcu będzie można się przesiąść na autobus jadący w miasto.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wix



Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Pią 0:18, 06 Lut 2009    Temat postu:

Przesiadka na polibudę będzie tam genialna... spod Biprohutu na plac Piastów. Szał w trampkach...

Jeśli już robić taką linię to nalezy wypełnić największą dziurę komunikacyjną w mieście, czyli żałosną wręcz obsługę Polsl. Wtedy może będzie się wreszcie dało zaparkować pod uczelnią (swoją drogą kochane moje budownictwo niedawno zamknęło całą drogę łączącą Krzywoustego z OSiRem na własny użytek - no niby parkuje tam wielu pracowników, ale przez to jest już zupełna a totalna masakra). Należy tylko wyrazić nadzieję, że jeżeli miasto podejmie się budowy takiej linii to zrobi to dobrze od początku do końca, inaczej niech lepiej pieniędzy nie marnują


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwachu89



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 0:33, 06 Lut 2009    Temat postu:

Mnie sie wydaje że mieszkowi chodziło raczej o węzeł przesiadkowy z prawdziwego zadarzenia który ma się tam dopiero pojawić a nie to coś (czyli nic) co tam jest Wink ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Pią 13:50, 06 Lut 2009    Temat postu:

m966 napisał:
1. Ale na trasie Łabędy-Sośnica osobówek jest jak na lekarstwo. Co godzinę w szczycie (mam na myśli magistralę strzelecką).

2. Ale za to nie będziemy musieli ich budować, ani utrzymywać.

3. Frankiewicz póki co nie myśli o wpuszczaniu ich w miasto, a wysokość peronów to rzecz drugorzędna.


Adnotacja 1. Fakt jeżdżą co godzinę, ale to PKP PR i IC ustalają rozkłady jazdy. A to ogólnokrajowa firma. Więc jakaś przeszkoda na torach w postaci Gliwic może być przez nich co roku bojkotowana. To oni będą mówili kiedy możemy korzystać z torów, a kiedy nie. Pojawiały się pomysły by reaktywować połączenie kolejowe na linii południowej Gliwice - Zabrze Makoszowy - Katowice Ligota, ale np. lobby transportu towarowego było na tyle duże że do tego nie dopuszczono. Dlaczego? Ponieważ rozkład jazdy pasażerski jest sztywny i 'towarowcy' musieli by się do niego dostosować. Teraz może ruch na tej trasie południowej jest bardziej realny do reaktywacji bo i zakładów (kopalń) jest tam znaacznie mniej. Ale uważam, że to dobry przykład, że PKP może traktować gliwicką kolejkę jako coś podrzędnego (bo tak de facto by było) i to my będziemy się musieli dostosować do ich rozkładów a to oznacza: zmianę kursowania gliwickiej kolejki co roku, a jeśli chcemy mieć zintegrowany środek transportu to i komunikację miejską musielibyśmy co roku zmieniać. Ponadto chyba nieosiągalne byłoby nadanie im konkretnej częstotliwości np. 10 - 15 minut bo nasza kolejka musiałaby się dostosować do luk między Przewozami Regionalnymi i Intercity.
2. Wierzysz, że PLK sama nam wybuduje pożądaną ilość przystanków. Perony kolejowe muszą spełniać odpowiednie parametry (wysokość, długość a nawet odległość krawędzi peronu składu kolejowego). Pewnie i Gliwice by za to płaciły. Przystanki tramwajowe są mniejsze, niższe i możemy je dostosować do zakupionych tramwajów. Czyli mamy tu większą swobodę. Poza tym nie myśl, że tory kolejowe używalibyśmy za darmo. To było pierwsze oręże jakie PLK (czyli spółka-córka PKP) wystosowało względem prywatnych przewoźników towarowych na torach. Nie mam na myśli, że PLK będzie nas zwalczać, ale będziemy musieli za to płacić. W końcu PLK też musi mieć kasę na remont torów. Istnieje cennik, który uwzględnia jaki skład jedzie po torach (elektryczny, spalinowy, pasażerski - towarowy itp.).
3. To błędne myślenie i czasem Cię Mieszko nie rozumiem. Raz piszesz o myśleniu perspektywicznym, a teraz że to sprawa drugorzędna. Jeśli zdecydujemy się na kolejkę to zapomnij, że kiedyś ją wpuścimy w miasto. I odwrotnie, tramwaje nie wjadą na tą linie bo np. perony będą za wysokie (bo wierzę, że myślimy o środkach transportu dogodnych dla niepełnosprawnych czyli ich płaszczyzna na wysokości wejścia do pojazdu).

Uważam, że kolejka nie jest dobrym pomysłem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwachu89



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 14:00, 06 Lut 2009    Temat postu:

ad.1 Szerze wątpię żeby to PKP IC i PKP PR ustalały rozkład. Mógłby być problem z dogadaniem się przecież. Zawsze mi się zdawało że to PLK wszystko organizuje...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Pią 14:07, 06 Lut 2009    Temat postu:

kwachu89 napisał:
ad.1 Szerze wątpię żeby to PKP IC i PKP PR ustalały rozkład. Mógłby być problem z dogadaniem się przecież. Zawsze mi się zdawało że to PLK wszystko organizuje...


Może masz rację Kwachu, pisałem to w pośpiechu. Fakt faktem, że to generalnie PKP ustala rozkład i jakieś Gliwice nie będą faworyzowane by nasza kolejka jeździła w tych samych odstępach czasu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 15:39, 06 Lut 2009    Temat postu:

Robak napisał:
To błędne myślenie i czasem Cię Mieszko nie rozumiem. Raz piszesz o myśleniu perspektywicznym, a teraz że to sprawa drugorzędna. Jeśli zdecydujemy się na kolejkę to zapomnij, że kiedyś ją wpuścimy w miasto.


Być może jestem trochę za bardzo uwiązany w teraźniejszości. To chyba dlatego, że nie chcę, żeby moje koncepcje były oderwanym od rzeczywistości fantazjowaniem, ale żeby były możliwe do realizacji tu i teraz. Nie planuję żadnych tuneli ani innych cudów, tylko proste, (jak sądzę) niedrogie rozwiązania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:29, 06 Lut 2009    Temat postu:

m966 napisał:
(jak sądzę) niedrogie rozwiązania.
... i gorsze. Szynobusy na trasie, która ma być głóna magistralą komunikacyjną? Dobrze chociaż, że nie spalinowe. Razz

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mark40 dnia Pią 18:29, 06 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 25, 26, 27  Następny
Strona 18 z 27

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin