Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Transport szynowy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 25, 26, 27  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
michal



Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:44, 10 Lut 2009    Temat postu:

Jako że temat trochę ucichł, myślę, że zainteresuje Was wiadomość że w tramwajach ruszyła dziś kampania Solidarności (Tramwaje Śląskie) dotycząca rychłej likwidacji linii. Uważam że powinniśmy się włączyć (jako grupa/stowarzyszenie) w akcję lub przynajmniej wystosować pismo o naszym stanowisku do Prezydenta/UM. Dywagacje o tym gdzie i jak powinna przebiegać linia (ta lub przyszłe) nie są tak istotne w całym kontekście - najważniejsze jest utrzymanie obecnej linii przy życiu i jej renowacja - bo jak słusznie widzi to Solidarność - jest to podstawowy środek komunikacji nie tylko dla Gliwic ale dla Zabrza czy Rudy Śląskiej ... teoretycznie można zachować odcinek od zajezdni w "tamtą stronę" - ale czy jest sens utracić taki potencjał ?
Szukam chętnych do stworzenia pisma Razz
Argumenty za:
+ przy odpowiedniej renowacji torowiska, taboru i skrzyżowań (zielona fala), tramwaj będzie konkurencyjny nawet dla pociągu (Z Gliwic do Zabrza jedzie się 9-10 min pociągiem, tramwajem przy gruntownym remoncie można przejechać taki odcinek w 20-25 min - chyba nie trzeba tłumaczyć dlaczego jest przewaga przy "relatywnie" dłuższym czasie podróży)
+ praktycznie jedyny środek który kursuje w nocy (od 23 do 4 rano) w Gliwicach/Zabrzu/Rudzie
+ pierwszeństwo w ruchu drogowym (nie wnikajmy w pojedyńcze przypadki)
+ środek komunikacji niezależny od surowców płynnych, ekologiczny, cichy (może być Wink )
+ wg opinii wielu ekspertów z dziedziny transportu/komunikacji jest to środek transportu który jest chętniej wybierany przez mieszkańów niż pozostałe (obecnie może tego nie widać w Gliwicach - bo tabor/torowiska są jakie "są"")
+ puntualność
+ środek transportu który może poruszać się w miejscach gdzie nie mogą inne (deptaki, place)
+ bezpiecznijszy od autobusu (możliwość kolizji i uczestników na tym samym pasie ruchu wielektronie mniejsza)


ps Kaspric czy udało Ci sie załatwić pewne sprawy w sobote ? Razz sorki ze tak na "ogólnym" ale to w tej sprawie Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Wto 21:56, 10 Lut 2009    Temat postu:

Widziałem ulotkę na przystanku z tym protestem. Jestem ZA petycją. Lecz czy nie jest nas za mało?
Można by dodać coś o przeszłości i przyszłości tj.:
+ jedna z najstarszych linii w GZM (choć to mało istotne)
+ okolice Wójtowej Wsi w najbliższych latach pewnie czeka rozwój a linia tramwajowa akurat idzie w tym kierunku

Możemy się też wspomóc stroną: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Robak dnia Wto 22:14, 10 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Wto 22:28, 10 Lut 2009    Temat postu:

Robak napisał:
+ jedna z najstarszych linii w GZM (choć to mało istotne)


Moim zdaniem to bardzo istotne. 115-letnia linia tramwajowa to zabytek starszy od, na przykład, "Małej Synagogi", na którą miasto nie szczędzi przecież grosza. A na tramwaj nagle skąpi.

PS. Co do punktualności tramwaju, to różnie z tym bywa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Śro 0:14, 11 Lut 2009    Temat postu:

@Ormo, pisać pisać, co do formalności za tydzień powinno się wyjaśnić, przełozyliśmy to, bo nie było jak Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Śro 0:14, 11 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:11, 11 Lut 2009    Temat postu:

m966 napisał:
Tak w ogóle, to przydałoby się po prostu zlecić odpowiedniej firmie wykonanie raportu odnośnie (szeroko rozumianej) komunikacji szynowej w mieście. Stan obecny, możliwe rozwiązania na przyszłość, szacunek kosztów, sensowność inwestycji. To nie powinno dużo kosztować, a może dać odpowiedź na wiele pytań.
Przypomniało mi się Smile . Był już taki raport wykonany przez Ernst&Young z 2007 roku, który obejmował sieć tramwjaową całego GOPu. "Sugerował" również modernizacje (nie likwidacje) obecnego przebiegu trasy 1/4.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Śro 22:38, 11 Lut 2009    Temat postu:

^^ No był. Ale pomysł, żeby wyrwać tory z Zabrskiej i Jagiellońskiej i puścić przez Dąbrowskiego był trochę dziwny. Poza tym, jak raport obejmował cały GOP, to nie było szans, żeby bliżej przyjrzeć się specyfice Gliwic. Wolałbym jakiś raport bardziej nakierowany na Gliwice.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:56, 12 Lut 2009    Temat postu:

Raport zakładał powstanie drugiego wjazdu do centrum Gliwic i powstanie centrum przesiadkowego przy dworcu PKP, z możliwością rozbudowy sieci w pozostałe kierunki. Dodatkowo modernizacje ulicy Zabrskiej i pozostłego odcinka do WW zaliczył jako "modernizacje kluczowych odcinków sieci" w GOPie. To również pokazuje, że linia ta absolutnie nie kwalifikuje sie do likwidacji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 23:02, 12 Lut 2009    Temat postu:

Tak się składa, że mam ten raport u siebie na dysku. Nie ma tam ani słowa o modernizacji torowiska na ul. Zabrskiej (ani tym bardziej o Wójtowej Wsi). Wręcz przeciwnie. Kluczowym zadaniem jest "przełożenie linii w nowy przebieg [czyli Dąbrowskiego, Opolska] dla skrócenia czasu przejazdu, bezpośredniego powiązania z dworcem kolejowym a także poprawa dla ruchu kołowego". Koszt: ok. 30 mln zł.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 23:18, 12 Lut 2009    Temat postu:

To popatrz na mapkę odcinków przeznaczonych do modernizacji (kolor różowy).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 23:36, 12 Lut 2009    Temat postu:

mark40 napisał:
To popatrz na mapkę odcinków przeznaczonych do modernizacji (kolor różowy).


No ok. Ale jeśli torowisko zostanie "przełożone" na Dąbrowskiego, to na Zabrskiej nie będzie już czego modernizować.

A pozostałe różowe to jest odcinek Wieczorka-Zwycięstwa (nie wiem, gdzie ty tam widzisz Wójtową Wieś). Sygnalizuje to, że jest on w złym stanie, co jest niewątpliwie prawdą. Natomiast nie ma wzmianki, że to są kluczowe odcinki.

Generalnie jest tak, że ciężar propozycji E&Y skupia się w Zabrzu, Bytomiu, Katowicach i Sosnowcu. Gliwice są tu jakby nieco pominięte. Brakuje propozycji nowych linii. Dlatego właśnie uważam, że miasto powinno zlecić własne opracowanie, na którym rozpatrywane będą tylko Gliwice i najbliższa okolica, bo raport E&Y o naszym mieście nie mówi prawie wcale.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Pią 0:21, 13 Lut 2009    Temat postu:

Zgadzam się z Mieszkiem. Zresztą o tym dyskutujemy od kilku stron - w praktyce dla Gliwic nie ma stworzonego studium rozwoju sieci. Zresztą raport miał jedną wadę - praktycznie nie uwzględniał realności poprowadzenia linii, a od tego trzebaby zacząć. Trakcja przez Dąbrowskiego to jakieś kuriozum.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OczeQ



Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z kątowni

PostWysłany: Pią 10:55, 13 Lut 2009    Temat postu:

my tu gadugadu o raporcie, który można o kant dupy roztłuc, a polityka zwijania torów postępuje...
Obecnie Będzin: [link widoczny dla zalogowanych]

Jeżeli franek dalej będzie konsekwentnie forsował swoje chore myśli, to w Gliwicach będzie podobnie...
najpierw wytnie się czwórkę (bo przecież autobusy dubluje), pół roku później porżną ocalałe 1 na 30min. w szczycie i godzine poza (a może nawet bardziej); w końcu triumfalnie ogłoszą, że tramwaj w Gliwicach należy zlikwidować bo nikt nim nie jeździ i w momencie budowy dtś przez centrum wywali się stary wiadukt na zwycięstwa, zastępując go nowym, na którym torów już nie będzie...
a potem wracają piękne pomysły zrobienia deptaka z tej ulicy (w końcu można, bo nie ma tych ohydnych tramów); więc skoro nie ma ciągłości, to rwiemy całą infrastrukturę po ś.p. gliwickich tramwajach...
aaaaaaa, przepraszam, zostanie nam w mieście tramwaj - od granicy zabrza do zajezdni; jak się postaramy to może i dwa przystanku będize szło tam wcisnąć Confused


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez OczeQ dnia Pią 11:04, 13 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 12:06, 13 Lut 2009    Temat postu:

I pomyśleć, że jeszcze kilkanaście lat temu opłacało się wyprodukować specjalnie do Gliwic 6 wagonów 111Na, by "czwórka" jeździła nawet na trasie Wójtowa Wieś - Zabrska. Teraz to od razu by wszystko wycięto...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:34, 13 Lut 2009    Temat postu:

m966 napisał:
No ok. Ale jeśli torowisko zostanie "przełożone" na Dąbrowskiego, to na Zabrskiej nie będzie już czego modernizować.
Dlaczego nie? Nie mogłyby funkcjonwoac dwa wjazdy do miasta? jedynka tędy, a czwórka tamtędy.

Cytat:
A pozostałe różowe to jest odcinek Wieczorka-Zwycięstwa (nie wiem, gdzie ty tam widzisz Wójtową Wieś). Sygnalizuje to, że jest on w złym stanie, co jest niewątpliwie prawdą. Natomiast nie ma wzmianki, że to są kluczowe odcinki.
W Gliwicach ostatnio byłem latem i tramwaj jadący ulicą Wieczorka dojeżdzał do WW, czy cos sie zmieniło? Nie pisze o koncowych 100 metrach przed pętlą. Jest wzmianka o kluczowym odcinku w tablece. Innym oczywistym sposobem na zrozumienie tego jest to, ze gdyby odcinek ten nie był kluczowy (cała trasa w Gliwicach) to nie proponowano by takiego rozwiązania.

Cytat:
Generalnie jest tak, że ciężar propozycji E&Y skupia się w Zabrzu, Bytomiu, Katowicach i Sosnowcu. Gliwice są tu jakby nieco pominięte. Brakuje propozycji nowych linii. Dlatego właśnie uważam, że miasto powinno zlecić własne opracowanie, na którym rozpatrywane będą tylko Gliwice i najbliższa okolica, bo raport E&Y o naszym mieście nie mówi prawie wcale.
Zgodzę sie, ze Gliwice były w tym raporcie nieco pominięte. Nic nie stoi na przeszkodzie, zeby Gliwice taki plan zleciły. Choc pewna propzycja wybudowania drugiej linii tramwajowej Podium-os Kopernika była. Później wkleje dla przypomnienia informacje o tym.

edit


Opis sprzed 2 lat: Tramwaje Śląskie do 2013 roku chcą dokonać w Gliwicach przełomowych zmian. Gliwice dotąd przodowały w pomysłach likwidacji trakcji tramwajowej w mieście. Otóż w Gliwicach do 2013 roku ma powstać nowa linia tramwajowa! Oczywiście słychać o tym projekcie od dawna, jednak jak dotąd nie doszło do realizacji tej jakże potrzebnej inwestycji. Linia ta znajduje się pod pozycją 23a i przewiduje budowę nowej linii tramwajowej na trasie od osiedla Kopernika w Łabędach do hali widowiskowo sportowej 'Podium' w dzielnicy Trynek. Projekt ten oznacza budowę dwutorowej trasy o długości 14 560 toru pojedynczego wraz z infrastrukturą towarzyszącą.

Linia ta jest niewątpliwie bardzo potrzebna dla Gliwic, jednak według mapki jej przebieg od Trynku ulicą Mikołowską, a następnie Dworcową, Pl. Piastów, Na Piasku i pod torami kolejowymi do Tarnogórskiej może budzić wątpliwości. Oczywiście jest to najprostsze przeprowadzenie trasy, gdzie ulica Dworcowa daje możliwość zajęcia dwóch pasów pod tramwaj, a pod peronami kolejowymi da się urządzić przystanek. jednak czy ponowne pominięcie kampusu Politechniki Śląskiej jest dobrym posunięciem? Lepszy przebieg dawałaby trasa ulicą Wrocławską i Częstochowską, jednak tak nie da się „wyrwać”dwóch pasów z drogi na wąskich odcinkach między budynkami.

Inną opcją byłoby poprowadzenie tramwaju wąskimi ulicami: Jasną, B. Krzywoustego i dalej Akademicką lub Banacha. Dzięki temu udałoby się obsługiwać rozległy kampus Politechniki Śląskiej właśnie tramwajem. Jednak ostateczny obraz nowej linii będzie zależał od studium wykonalności, gdzie wykonawca ma obowiązek przeprowadzić analizę tras alternatywnych i wskazać najbardziej optymalne rozwiązanie. Dlatego też należy mieć nadzieję, że problem obsługi tego generatora ruchu nie zostanie zbagatelizowany, a trasa ulicą Dworcową nie dojdzie do skutku, ponieważ oznaczałaby nikłe benefity dla pasażerów z racji bliskości linii 1 i 4 jadących ulicą Zwycięstwa.


Nie mam pojęcia co wynikneło z tego studium wykonlaności. Ale wiadomo, że Gliwice z budowy tej "potrzebnej" linii zrezygnowały. A szkoda.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mark40 dnia Pią 18:50, 13 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 20:01, 13 Lut 2009    Temat postu:

mark40 napisał:
m966 napisał:
No ok. Ale jeśli torowisko zostanie "przełożone" na Dąbrowskiego, to na Zabrskiej nie będzie już czego modernizować.
Dlaczego nie? Nie mogłyby funkcjonwoac dwa wjazdy do miasta? jedynka tędy, a czwórka tamtędy.


Mogłyby. Tyle tylko, że projekt E&Y nie bardzo to przewiduje. Zamiast o "drugim" wjeździe jest jedynie mowa o "nowym" wjeździe. No i o "przełożeniu" torowiska.

Co do linii do Wójtowej Wsi, to właśnie jest przykład powierzchowności tego raportu. Nie ma tutaj zaproponowanych wariantów alternatywnych przeniesienia pętli w bardziej dogodne miejsce. A na pewno dałoby się takowe znaleźć.

Co do linii Kopernik-Podium, jak widać na załączonym obrazku, to jest tylko kreska na białej kartce papieru. Nic z tego nie wynika. Bardzo długo na gliwickich forach zastanawialiśmy się, jak można by taki tramwaj poprowadzić i wyszło nam na to, że jedyny rozsądny sposób to jest ciąg linii kolejowej. I taki właśnie (lub podobny) scenariusz jest w Gliwicach aktualnie rozważany.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 25, 26, 27  Następny
Strona 20 z 27

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin