Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Transport szynowy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 25, 26, 27  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Śro 22:01, 07 Sty 2009    Temat postu:

Na razie są 2. [link widoczny dla zalogowanych] i [link widoczny dla zalogowanych]. Nie wiem czy mają stałe przydziały, jak długo miał Moderus, ale czytałem, że ostatnio były na pociągach 13 i 15 ([link widoczny dla zalogowanych], numery pociągów widoczne po kliknięciu w "W4" ponad rozkładem). Ja jeszcze na nie nie trafiłem. Smile
Pozostałe zajezdnie też coś już dostały i chyba rzeczywiście ma być ich łącznie 20.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Śro 22:04, 07 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Pon 12:43, 12 Sty 2009    Temat postu: :)

A ja tak z innej beczki.
Jeśli kogoś interesuje ANALIZA TEORETYCZNA WSPÓŁPRACY NASYPU KOLEJOWEGO I SŁABONOŚNEGO PODŁOŻĄ WZMOCNIONEGO GEOSYNTETYKAMI W ŚWIETLE BADAŃ TERENOWYCH to jest on dostępny pod linkiem: [link widoczny dla zalogowanych]
Ale to tak tylko przy okazji.

Ważne: Czy orientujecie się w którym roku została zbudowana bocznica kolejowa do zakładów Opla? Pewnie przed 2003 roku bo jest ona widoczna na ortofotomapie na stronie UM, która jest właśnie z 2003 roku. Jeśli ktoś wie proszę o info.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 17:37, 12 Sty 2009    Temat postu:

Robak napisał:
Czy orientujecie się w którym roku została zbudowana bocznica kolejowa do zakładów Opla? Pewnie przed 2003 roku bo jest ona widoczna na ortofotomapie na stronie UM, która jest właśnie z 2003 roku. Jeśli ktoś wie proszę o info.
Raczej na pewno po zbudowaniu ul. Edisona. Co do dokładnej daty - nie mam pojęcia. Na planie Gliwic z 1998 jest, a z 1993 jeszcze nie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pon 20:17, 12 Sty 2009    Temat postu:

^^ Opla zaczęli budować w 1996 r., a skończyli w 1998. Przez jakiś czas funkcjonował on, co prawda, bez tej bocznicy, ale skoro na planie z 1998 r. już ona jest, to widocznie jest to właśnie rok jej budowy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Wto 21:19, 13 Sty 2009    Temat postu:

m966 Też mam takie wrażenie. Z tego co pamiętam to Opel nie miał bocznicy od samego początku funkcjonowania. A skoro masz mapę z 1998 roku to będę bazował na tej dacie. Dziękuję za pomoc Kwarek i m966

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Śro 21:25, 14 Sty 2009    Temat postu:

    http://www.um.gliwice.pl/pub/msi/MSI_2_2009.pdf

    Tramwajowe dylematy
    – Chcę zainicjować szeroką dyskusję na temat przyszłości gliwickich tramwajów. Trzeba dobrze rozważyć, czy inwestować ogromne pieniądze w unowocześnienie pojazdów i torowisk, czy lepiej zastąpić je innymi środkami komunikacji. Zamierzam rozmawiać na ten temat z przedstawicielami różnych gremiów. Chcę także, aby moje obecne stanowisko w tej sprawie poznali mieszkańcy Gliwic – mówi prezydent miasta.
    Gliwickie tramwaje są stare, często brudne i zniszczone, a torowiska – wysłużone i dziurawe. Osoby, których domy stoją w pobliżu linii tramwajowej, narzekają na hałas i drgania powodowane przez te pojazdy. Mieszkańcy Wójtowej Wsi czy okolic ulicy Chorzowskiej dostrzegają natomiast sporo tramwajowych „plusów” – mogą szybko dojechać do ścisłego centrum miasta, wysiąść „krok” od Rynku lub wprost na ulicę Zwycięstwa. Są i tacy, którzy tramwaje po prostu lubią, przyzwyczaili się do ich widoku i traktują je jako nieodłączny element miejskiego „pejzażu”. Czy nie można tych szynowych pojazdów unowocześnić, sprawić, by były nie tylko wygodne, ale stanowiły przy okazji ozdobę ulic i miejską atrakcję? Okazuje się, że na przeszkodzie może stanąć rachunek ekonomiczny. – Na ten cel należałoby wydać dziesiątki milionów złotych, a w dodatku ze środków budżetu miasta trzeba by bezustannie dopłacać do utrzymania i obsługi tramwajów. To w przypadku Gliwic wyjątkowo deficytowy środek transportu – przekonuje Zygmunt Frankiewicz. Prezydent Gliwic podkreśla, że wkrótce należałoby podjąć decyzję dotyczącą „być albo nie być” tramwajów. Sprawa nie jest prosta... (al)
    Panie prezydencie, czy lubi pan tramwaje?
    Moje sentymentalne skojarzenia są pozytywne. Wychowałem się w okolicy Placu Grunwaldzkiego, często spacerowałem po śródmieściu i jeździłem tramwajami. Sentymenty to jedno, a racjonalne myślenie to drugie. Niestety, czasami nie da się pogodzić tych dwóch sfer. I tak jest – moim zdaniem – w tym przypadku. Uważam, że tramwaje można zastąpić innym środkiem transportu. A warto byłoby to zrobić ze względu na ogromne koszty związane z utrzymywaniem taboru tramwajowego i jego ewentualnym unowocześnieniem.
    Ma pan na myśli autobusy
    Tak, bo autobusy są znacznie tańsze, a te najnowocześniejsze – wygodne i ekologiczne. Jeżeli chodzi o koszty tzw. wozokilometra, to w przypadku autobusów jeżdżących w gliwickim Przedsiębiorstwie Komunikacji Miejskiej wynoszą one średnio 3,87 zł netto i są chyba najniższe w całym województwie. Za wozokilometr w przypadku tramwaju musimy natomiast płacić (w zależności od typu wozu) od 6,77 zł netto do 10,96 zł netto. Poza tym utrzymanie i eksploatacja taboru autobusowego kosztuje także mniej. Wkrótce PKM będzie testować autobus hybrydowy (spalinowo-elektryczny), który jest nie tylko cichy, ale charakteryzuje się również wyjątkowo niską emisją spalin. Takie pojazdy mogłyby w przyszłości wozić pasażerów korzystających obecnie z tramwajów.
    Czy w koncepcji rozwoju gliwickiej komunikacji jest miejsce na pojazdy szynowe?
    Tak. Planujemy przecież uruchomienie szybkiego pojazdu szynowego, który jeździłby na linii Łabędy – centrum miasta – Sośnica i obsługiwał duże skupiska mieszkańców. Taka inwestycja jest zasadna ze względu na liczbę podróżnych. Z ekonomicznego punktu widzenia nie warto utrzymywać tramwajów, gdy podróżuje nimi zbyt mało osób. To się opłaca w Krakowie, w którym znaczna część komunikacji oparta jest właśnie na tramwajach. Tam kursują one bardzo często i docierają m.in. do Nowej Huty, gdzie mieszka tyle ludzi co w całych Gliwicach.
    W ubiegłym miesiącu akcje spółki Tramwaje Śląskie podzielono pomiędzy miasta – proporcjonalnie do „pracy eksploatacyjnej wykonywanej przez tramwaje na danym terenie”. Gliwicom przypadło ponad 4% udziałów. Wcześniej ich właścicielem był Komunikacyjny Związek Komunalny GOP. Czy taka forma decentralizacji nie jest szansą na lepsze zarządzanie firmą i unowocześnienie taboru?
    Posiadanie akcji nie oznacza, że mamy niezależne przedsiębiorstwo tramwajowe. Dotychczasowe rozliczenia dotyczące tramwajów były takie, że częściowo z naszych pieniędzy pokrywano najbardziej pilne potrzeby innych miast – na przykład spłacano kredyty na tramwajowe inwestycje w Katowicach, Bytomiu i Chorzowie. To bezsensowne i nie chciałbym ponownie uczestniczyć w takim procederze. Poza tym koszty utrzymania tramwajów są z roku na rok skokowo wyższe. Ponownie wzrosły na mocy umowy podpisanej w grudniu, a dotyczącej świadczenia usług tramwajowych w śląskich miastach przez 15 lat. Ich wartość – bez nakładów na inwestycje – oszacowano na prawie 3 miliardy złotych. Przekazanie miastom akcji to jest jakaś szansa, ale trzeba najpierw zadać sobie podstawowe pytanie: Czy tak bardzo lubimy tramwaje, że chcemy je za wszelką cenę zachować bez względu na ogromne koszty, czy wolimy zdecydować się na tańszy środek zbiorowego transportu?
    Czy gliwickie linie tramwajowe są bardzo deficytowe?
    Deficytowość jest charakterystyczna dla wszystkich śląskich linii tramwajowych. Z zestawień sporządzanych przez KZK GOP, a dotyczących zarówno autobusów, jak i tramwajów wynika, że najwięcej dopłaca się właśnie do tych ostatnich. W tych wyliczeniach przewidziano, że do „czwórki” w tym roku trzeba będzie dołożyć ponad 900 tys. zł, a do „jedynki” ponad 2,3 mln zł. I to są wydatki związane tylko z obsługą tych linii, a nie z inwestycjami.
    W ubiegłym roku była jednak szansa na pozyskanie pieniędzy na modernizację tramwajów z Unii Europejskiej. Gliwice z niej nie skorzystały. Dlaczego?
    Bo program dofinansowania, o którym pani wspomina, nie obejmował kompleksowej modernizacji tramwajów, ale wyłącznie remont trzech fragmentów gliwickiego torowiska. Mógłby być wykonany dopiero za dwa lub trzy lata, a w tym czasie w śródmieściu powinna być prowadzona budowa Drogowej Trasy Średnicowej. Arteria ta będzie przebiegała m.in. pod ulicą Zwycięstwa i wtedy tramwaj nie może tamtędy przejeżdżać. Trzeba będzie wprowadzić komunikację zastępczą. Prace na fragmentach torowiska mogłyby spowodować kolejne utrudnienia komunikacyjne. Czy warto więc w tym momencie robić remont, który w dodatku i tak nie pozwoliłby na sprowadzenie do Gliwic nowoczesnych tramwajów? W tym celu trzeba by zrobić następny, bardziej gruntowny. Tymczasem do wkładu unijnego mieliśmy dołożyć z budżetu miasta około 11 mln zł. Czy nie byłyby to pieniądze zmarnotrawione?
    Czy los gliwickich tramwajów jest więc przesądzony?
    Nie. Na razie będę systematycznie przedstawiał swoje stanowisko, ale z uwagą wysłucham różnych argumentów. Nie chciałbym, aby ktoś z mieszkańców poczuł się w pewnym momencie zaskoczony informacjami o prowadzonej dyskusji. Dlatego wolę publicznie zasygnalizować, że mamy pewną kwestię do omówienia. Ewentualna decyzja w tej sprawie należy jednak nie do samorządu, ale do KZK GOP, który może podjąć ją na nasz wniosek. Czy w ogóle zgodziłby się na zastąpienie tramwajów autobusami? Na razie nie wiadomo. Na pewno należy rozważyć taką możliwość.
    Wielu osobom trudno wyobrazić sobie ulicę Zwycięstwa bez tramwajów...
    Warto więc przypomnieć, że zamiast tramwajów mogłyby kursować po Zwycięstwa inne pojazdy – być może stylizowane na historyczne. Jeździłyby wahadłowo od Starówki z Rynkiem do nowoczesnego centrum miasta, które chcemy wykreować w okolicy dworca kolejowego, Placu Piastów i dwóch dużych centrów handlowych. Na pewno dodawałyby ulicy sporo uroku.
    Rozmawiała Joanna Lenczowska
    ________________________________________



Tutaj wracamy trochę do dyskusji, którą prowadziliśmy na spotkaniu. Trochę smuci mnie, że Frankiewicz nie zmienia zdania, bo ostatnio o tej jego niechęci ucichło.

Po pierwsze trzeba się zgodzić, że tramwaj jest droższym środkiem i zwłaszcza w dobie wchodzenia takich wynalazków, jak np autobusy hubrydowe, szczególnie powoli staje się nieopłacalny. Porównując do miast europejskich też trzeba w jakiś sposób wziąć pod uwagę, że dzisiaj są zupełnie inne uwarunkowania technologiczne i autobusy dzisiejsze to zupełnie inna bajka niż autobusy choćby 10 lat temu.

Dlatego zgadzam się z Frankiewiczem, że ciągnięcie tramwaju zatłoczonymi ulicami miasta nie ma sensu. Zresztą wszyscy się chyba zgadzamy i wszelkie koncepcje, które tutaj pokazywaliśmy, raczej odnoszą się do linii tramwajowych prowadzonych osobnym śladem. Dlatego należy się pochwała za pomysł szybkiego tramwaju Łabędy - Centrum - Sośnica (a może do tego Zabrze?)

Ale. Rozważanie likwidacji obecnej lini tramwajowej to po prostu błąd.
1. Linia nadal jest wytyczona na kierunku z dużą liczbą pasażerów
2. Sentyment jest ważny! - to jest ostatnia miejska linia w Gliwicach i właśnie dlatego należy ją zachować. Niech prezydent nie opowiada o wielkich dopłatach (a swoją drogą do autobusów niby się nie dopłaca?), bo nie są aż tak wielkie, by istnienie tramwaju w Gliwicach nie było ich warte.
3. Linia jest poprowadzona w szczególnych miejscach i np na Zwycięstwa nie da się jej zastąpić autobusem. Tym bardziej, jeżeli nadal w odległych planach mamy deptak (wierzę, że kiedyś powstanie) - wtedy tramwaj jest jedynym środkiem komunikacji miejskiej, który może się na nim znaleźć (zresztą znów można podać przykład Brna, Lyonu, Bremy...).
A trzeba pamiętać, że zwłaszcza w kierunku północnym alternatywa jest już stosunkowo daleko (Dworcowa jest jeszcze w miarę blisko, ale Wrocławka to już niemały kawałek)
4. Pomysł "stylizowanego pojazdu" to jakiś absurd - po pierwsze, skoro do tramwaju mamy nie dopłacać, to czemu mamy dopłacać do kiczowatego tramwaju? Po drugie, IMO taka linia nie pasuje do takiego miasta, jak Gliwice. Co innego, gdyby była jedną z wielu, ale utrzymywanie tylko takiej linii raczej trąci skansenem, a nie nowoczesnym miastem. I co najważniejsze, co z pętlą dla takiego tramwaju, co z zajezdnią? I tak trzebaby utrzymywać tory do zajezdni na Chorzowskiej.
Aczkolwiek - pomysł krótszej lini tramwajowej nie jest zły, musiałby jednak uwzględniać spore zmiany np w kwestiach wspólnego biletu.

Dlatego trzeba szukać rozwiązań, które usprawnią obecny, mały system, ale wykluczyć jego likwidację. IMO:
1. Powinno się pomyśleć o szybkim połączeniu z Zabrzem od wiaduktu na Zabrskiej, śladem torów, aż do zajezdni -> zamiast trakcji na Chorzowskiej.
2. Ślad przez śródmieście nie do ruszenia. Daszyńskiego - nie ma gdzie. Zwycięstwa - docelowo deptak (moim zdaniem w przyszłości również Wieczorka). Do tego tramwaj przy generatorze ruchu, jakim jest FP.
3. Pewnym ratunkiem może być logiczna rozbudowa linii tramwajowej, krótkich odcinków, które pozwolą zbudować nowe, interesujące połączenia, np Krótki odcinek łączący trakcję na Zwycięstwa z Podium (najlepiej ulicą Akademicką). Wymagałby odwagi, bo konieczna byłaby alternatywa drogowa. Ale - co ważne - w tym momencie mielibyśmy zalążek Park&Ride, dzięki parkingom przy Podium. W tym momencie możliwe byłoby również puszczenie np lini Daszyńskiego - Podium, Podium - Dworzec. Krótki odcinek, ale Politechnika jest takim generatorem ruchu, że na pewno by się sprawdził. Tutaj przydałby się bilet ATK. I oczywiście odwaga.
Teraz nic więcej mi nie przychodzi do głowy jeśli chodzi o śródmiejskie odcinki, reszta to siatka połączeń "szybkich" - ale tym się już zajmowaliśmy.

Wszystko jednak się rozbija o koncepcję komunikacji. Moje zdanie znacie, ale krótko je powtórzę:
- połączenie z dużych generatorów ruchu (Łabędy, Sośnica, Trynek) - siatka szybkiego tramwaju, moją koncepcję tu już zamieszczałem
- połączenie z mniejszymi generatorami - autobusy
- do tego niewielka siatka tramwajowa w śródmieściu

Dlatego zgodziłbym się na skrócenie tramwaju w części tak, jak to proponuje Frankiewicz (tj obcięcie Chorzowskiej, zachowanie Daszyńskiego), ale tylko pod warunkiem:
- w zamian małej rozbudowy sieci dla połączenia politechniki i Podium z Zwycięstwa
- wdrożenia koncepcji szybkich połączeń z dużymi dzielnicami oraz z Zabrzem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Śro 22:22, 14 Sty 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Śro 22:46, 14 Sty 2009    Temat postu:

I jeszcze jedna, najważniejsza sprawa - Frankiewicz musi wreszcie się odważyć podziękować KZK GOP. Tutaj też przecież połowa artykułu jest o absurdach związanych z jedną wielką komunikacją. O ile jestem za tramwajem, o tyle np tutaj też nie uważam, że połączenie z Zabrzem i Rudą jest szczególnie ważne. Dużo lepsze i efektywniejsze byłoby połączenie szybką koleją z dworcami w tych miastach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Śro 23:24, 14 Sty 2009    Temat postu:

Trochę mnie dziwi pomysł likwidowania tramwaju, bo on na całej swojej długości ma/będzie mieć ważne generatory ruchu. Zaraz za pętlą jest szpital i kilka sporych zakładów pracy (przy ul. Sowińskiego). Kawałeczek dalej planowane jest duże osiedle mieszkaniowe (Glivia). Jeszcze kawałeczek - kolejny szpital i rzut beretem do dużych skupisk mieszkalnych (al. Majowa, os. Gwardii Ludowej). Kolejny odcinek to dwie szkoły ponadgimnazjane (ZSE-U i V LO), a także ważne instytucje (Sąd Rejonowy i, nieopodal, Komenda Policji). Dalej Stare Miasto i ul. Zwycięstwa. Osobiście też nie wyobrażam sobie tam innych pojazdów, jak tylko tramwaj. Kolejne generatory ruchu: Urząd Miejski, dworzec PKP/PKS, pl. Piastów, Forum/Focus. Zabrska i Chorzowska to też dosyć gęsta zabudowa mieszkanowa i kolejne instytucje: Kolegium Nauczycielskie, II LO, ZST-I, GCE (też nieopodal); a także duże zakłady pracy. No i na koniec jest jeszcze połączenie z Zabrzem - cenne, bo na wydzielonym torowisku, więc można sprawnie omijać korki. Przydałoby się tylko ograniczyć liczbę przystanków, żeby przejazd na trasie Zabrze-Gliwice był rzeczywiście błyskawiczny. Jeśli już koniecznie szukać oszczędności to raczej kosztem autobusów, a nie tramwaju. A jeśli już likwidować, to ewentualnie tylko 1, ale nie 4. Niezależnie od kosztów. Prezydent na każdym kroku powtarza, że jesteśmy bogatym miastem, więc chyba nas stać na tramwaj.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Troi



Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GLIWICE

PostWysłany: Czw 16:18, 15 Sty 2009    Temat postu:

w moim odczuciu zlikwidowanie tramwaju na Zwycięstwa będzie krokiem w tył mimo oszczędności duch miasta wiele utraci po prostu nie wyobrażam sobie wdrążenia autobusów na Zwycięstwa to by było ohydne zastanawiam się też nad tym że po wybudowaniu DTS i dokończeniu obwodnicy Gliwic ulica Zwycięstwa ma się zmienić w deptak(co za tym idzie zostanie zamknięta dla ruchu samochodowego )

mam jeszcze jedno pytanie co do szybkiego tramwaju w Gliwicach ma on dojeżdżać do Sośnicy czy do zajezdni?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 17:07, 15 Sty 2009    Temat postu:

Troi napisał:
mam jeszcze jedno pytanie co do szybkiego tramwaju w Gliwicach ma on dojeżdżać do Sośnicy czy do zajezdni?


Na dzień dzisiejszy do Sośnicy. Ale wydaje mi się, że jeśli byłby to rodzaj tramwaju dwusystemowego, to można by wykorzystać istniejący tor wzdłuż ul. Chorzowskiej/Wolności i do Zabrza też dojechać. Oczywiście odpowiednio szybko (proponowałbym gęstość przystanków, jak w przypadku 840).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Czw 18:28, 15 Sty 2009    Temat postu:

^^ widzisz, a dla mnie właśnie ta nitka nie ma kompletnego sensu (oprócz zajezdni). Bo jaki sens ma nitka wzdłuż drogi, na której ruch w miarę odbywa się sprawnie, do tego muszą kursować autobusy i tego się nie zlikwiduje? To jest najgorszy przykład dublowania, a wymaga utrzymywania sporego torowiska. Do tego zabiera miejsce pod drugą jezdnię Chorzowskiej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wix



Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Czw 19:05, 15 Sty 2009    Temat postu:

^^ tramwaj miałby tam sens, gdyby faktycznie pozwalał wyprzedzić autobusy i nawet auta osobowe o kilka-kilkanaście minut na trasie do Zabrza. Póki co jest o tyle gorszy...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Troi



Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GLIWICE

PostWysłany: Czw 19:13, 15 Sty 2009    Temat postu:

kaspric napisał:
^^ widzisz, a dla mnie właśnie ta nitka nie ma kompletnego sensu (oprócz zajezdni). Bo jaki sens ma nitka wzdłuż drogi, na której ruch w miarę odbywa się sprawnie, do tego muszą kursować autobusy i tego się nie zlikwiduje? To jest najgorszy przykład dublowania, a wymaga utrzymywania sporego torowiska. Do tego zabiera miejsce pod drugą jezdnię Chorzowskiej.


zwłaszcza że dużo autobusów jeździ tą drogą dlatego tramwaje widziałbym na sośnicy a potem do Zabrza Smile

a z tym całkowitym odłączeniem się od KZK GOP-u to strzał w dziesiątke Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 19:30, 15 Sty 2009    Temat postu:

kaspric napisał:
Bo jaki sens ma nitka wzdłuż drogi, na której ruch w miarę odbywa się sprawnie, do tego muszą kursować autobusy i tego się nie zlikwiduje?


Ja myślę, że dałoby się zlikwidować. Kursy do zajzezdni (typu 194, 648) skrócić do pl. Piastów. Inne (np. 6, 617 albo 840) skrócić do Zabrza Goethego (od strony Zabrza, oczywiście). Ruch ograniczyć do minimum (wystarczyoby 156 i 259). A pośpiecha do Katowic (870) można by puścić przez Sośnicę z przystankiem na Sikorskiego. Myślę, że wielu ludiom ułatwiłoby to życie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Czw 19:31, 15 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Czw 19:32, 15 Sty 2009    Temat postu:

IMO najważniejszy kierunek to Łabędy. Sośnica jest o tyle dyskusyjna, że jest to spory odcinek niezurbanizowany. Za to do Łabęd mamy Kopernika i Sośnicowice. Póki co świta mi w głowie pewna koncepcja, jak będę mieć czas (czyli nie w tym tygodniu Wink), to może pobawię się w Cadzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 25, 26, 27  Następny
Strona 7 z 27

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin